Komisja Etyki Reklamy kwestionuje reklamę szamponu Elseve
23.10.2008, 08:11
Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy uznała, że reklama szamponu przeciwłupieżowego Elseve firmy L'Oreal Polska narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy.
Tym samym uznała argumenty konkurenta L'Oreal, firmy Unilever Polska, która wniosła skargę przeciwko reklamie Elseve. Chodziło o użyte w spocie telewizyjnym stwierdzenie dotyczące szamponu – że zawiera on aktywny selen S, który jest najskuteczniejszym kosmetycznym składnikiem przeciwłupieżowym na świecie. Przedstawiciele Unileveru argumentowali w skardze, że reklama wprowadza konsumentów w błąd. W ich opinii stwierdzenie o selenie jest nieprawdziwe. Przedstawili Komisji Etyki badania i publikacje naukowe, z których wynika, że disiarczek selenu, zawarty w szamponie Elseve, nie jest najskuteczniejszą na świecie substancją stosowaną w środkach kosmetycznych. Komisja uznała te zarzuty i stwierdziła, że ”najlepszy składnik na świecie” jest sformułowaniem zbyt kategorycznym ze względu na brak badań potwierdzających ten fakt. Jeśli reklama miałaby być nadal emitowana, L'Oreal Polska musi wprowadzić do niej zmiany. Przedstawiciele firmy L'Oreal obecni podczas posiedzenia Komisji Etyki poinformowali, że kampania szamponu Elseve, która była prowadzona w czerwcu, została definitywnie zakończona i nie planują jej wznowienia.(MŁ, 23.10.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
