Dział: WYWIADY

Dodano: Październik 22, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chcemy złapać telewidza w sklepie

Rozmowa z Michaelem Sternem, współzałożycielem amerykańskiej firmy oferującej telewizję sklepową PRN

Dlaczego opłaca się telewizja w sklepie, a nie na przykład w pociągu, gdzie ludzie mają więcej czasu na jej oglądanie?

Są firmy nadające programy w pociągach i jest oczywiście telewizja tradycyjna. Ale to w sklepach dzieje się to, co najważniejsze. Widz reklamy staje się klientem kupującym towar. Chcemy go złapać właśnie wtedy, gdy robi zakupy. I to działa. W USA przed naszymi ekranami w ciągu czterech tygodni gromadzi się 300 mln osób.

Widzowie raczej unikają reklam.

W tradycyjnej telewizji tak. Ale reklamy w sklepach są o połowę krótsze, trwają 15 sekund. Spoty są proste, przejrzyste – i od razu mówią, gdzie w sklepie można znaleźć reklamowany produkt. Mają raczej charakter zakupowych porad.

To znaczy, że jeśli przyjdę do sklepu kupić szampon, telewizja PRN doradzi mi, jaki?

A przy okazji pokaże sklepowe nowości, powie, jakie koncerty są planowane na weekend i jaka jest pogoda. Nie dałoby się przecież oglądać samych reklam. Poza tym to, co widać na danym ekranie, zależy od tego, w jakim punkcie sklepu jest on ustawiony. Inny program pokazujemy w głównej alei, a inny w dziale z alkoholami.

W Polsce wasze ekrany są na razie w 50 hipermarketach Carrefour. Co sieć ma z tej współpracy?

Nasze doświadczenie, a kontrolujemy 72 procent amerykańskiego rynku telewizji sklepowej, wskazuje, że dzięki temu sklepy zwiększają obroty i są lepiej postrzegane, a ich klienci bardziej zadowoleni.

Kiedy polski oddział PRN zacznie na siebie zarabiać?

To biznes na wiele lat, a my dopiero go rozwijamy, prowadzimy rozmowy z innymi sieciami handlowymi. Za wcześnie więc, by o tym mówić.

Rozmawiała Elżbieta Rutkowska

...

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.