Rada Reklamy będzie oceniać reklamy przed ich debiutem na rynku
15.09.2008, 08:22

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy wprowadzi na przełomie września i października br. usługę copy advise, która polega na ocenianiu reklam pod kątem ich zgodności z kodeksem etyki reklamy.
Rada nieformalnie od niedawna już świadczy tę usługę. Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora generalnego Rady Reklamy, wyjaśnia, że w ramach copy advise rada będzie zwracała uwagę na te elementy reklam, które mogą być przyczyną skarg, w szczególności na wykorzystanie symboliki religijnej, elementy dyskryminacji ze względu na płeć i utrwalanie stereotypów. – To usługa skierowana głównie do reklamodawców i mediów. Nie sądzę, że wzbudzi entuzjazm działów kreatywnych agencji reklamowych. Ale copy advise jest po to, żeby rozwiewać wątpliwości, a nie zabijać kreatywność – tłumaczy Drozdowski. Reklamy będą oceniane na różnym etapie powstawania, więc im szybciej firma zgłosi się z wątpliwościami, tym mniejsze poniesie później koszty. Konrad Drozdowski jest przekonany, że usługa będzie popularna, spodziewa się kilkuset zamówień w pierwszym roku jej świadczenia. W Polsce najbardziej zainteresowane tą usługą są firmy międzynarodowe, których reklamy muszą spełniać polskie warunki. W przyszłym roku copy advise będzie promowana wśród klientów m.in. poprzez prezentacje. Copy advise będzie bezpłatna dla firm, które wspierają system regulacji, pozostałe będą płacić 1 tys. zł. Ma to zachęcić firmy do członkostwa w Radzie Reklamy.(TW, 15.09.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
