MySpace oficjalnie uruchamia polską wersję

Serwis społecznościowy MySpace oficjalnie uruchomił polską wersję językową. Ruszyło też biuro serwisu w Polsce.
MySpace należy do największych serwisów społecznościowych na świecie. Ma 29 edycji lokalnych w 15 wersjach językowych. Wczoraj uruchomił testową wersję beta serwisu po polsku(myspace.com). Wcześniej była dostępna tzw. wersja alfa (poprzez adres pl.myspace.com). Wszystkie funkcjonalności mają być dostępne za kilka miesięcy. Serwis umożliwia m.in. umieszczanie zdjęć i udostępnianie utworów muzycznych. W polskim biurze MySpace pracują cztery osoby: Izabela Pasterz (content & marketing director), Wacław Widomski (marketing cooperator), Jarosław Szubrycht (content manager) i Magdalena Wójcik (office manager). Izabela Pasterz informuje, że portal nie planuje prowadzenia klasycznych działań reklamowych wspierających działanie serwisu. - Będziemy wspierać działania lokalnych artystów i twórców spotykając się z internautami w świecie rzeczywistym, w miejscach, w których spędzają oni wolny czas - mówi. Portal objął patronat nad imprezą OffFestival. Dotychczas MySpace w wersji anglojęzycznej był trzeci wśród serwisów społecznościowych pod względem liczby użytkowników – w maju br. miał ich 983,6 tys., wyprzedzały go Nasza-Klasa (7,5 mln) i Fotka.pl (2,7 mln). Pod względem liczby odsłon MySpace był w maju na czwartym miejscu – 60,4 mln, lecz w porównaniu z majem 2007 był to ok. 170-proc. wzrost (dane: Megapanel PBI/Gemius).(KOZ, 24.07.2008)
