Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 21, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jung von Matt wchodzi do Polski, przejmując udziały w Grandes Kochonos

Warszawska agencja reklamowa Grandes Kochonos zostanie włączona do niemieckiej sieci Jung von Matt.

Umowa, w wyniku której Jung von Matt ma przejąć mniejszościowy pakiet udziałów Grandes Kochonos, zostanie podpisana pod koniec maja. Polska agencja, której właścicielami są Michał Sorówka, Paweł Nowakowski, Jacek Stalewski i Jacek Wlazło, jeszcze przed wakacjami zmieni nazwę na JvM/Kochonos. Rozmowy Grandes Kochonos i Jung von Matta trwały dwa lata. Rok temu przerwano je z powodu braku porozumienia m.in. co do struktur organizacyjnych agencji. Wówczas niemiecka sieć zaczęła nawet poszukiwania nowego partnera na polskim rynku. - Choć byliśmy wtedy blisko osiągnięcia porozumienia, to sprawy formalnoprawne przeciągały się – mówi Jacek Stalewski, partner w Grandes Kochonos. – Nasza agencja zaczęła się rozwijać, skupiliśmy się na obsłudze nowych klientów. Jednak rozstaliśmy się wtedy w zgodzie, obu stronom zależało na współpracy. Po pewnym czasie z inicjatywy Jung von Matt ponownie siedliśmy do rozmów – opowiada Stalewski. Zwraca uwagę na podobieństwo między polską i niemiecką agencją: - Historia założycieli sieci Jung von Matt jest zbliżona z naszą. Tak jak my są właścicielami firmy. Nasze relacje będą więc relacjami między właścicielami, a nie jak to jest w wielkich sieciówkach - między centralą a lokalnymi menedżerami. Byliśmy już szefami w dużej sieciówce i powrotu do takiej sytuacji nie chcieliśmy – dodaje Stalewski. Choć niemiecki serwis Werben und Verkaufen podał, że w przyszłości Niemcy chcą zostać głównym udziałowcem polskiej agencji, Stalewski zaprzecza, jakoby on i jego wspólnicy chcieli sprzedać resztę udziałów. Grandes Kochonos działa na polskim rynku od 2006 roku i zatrudnia około 20 pracowników. Sieć Jung von Matt, która posiada zagraniczne oddziały w Austrii, Szwajcarii i Szwecji, partnera na rynku wschodnioeuropejskim szukała od 2004 roku. Ekspansję niemieckiej sieci w tej części Europy pilotował Max Palla, założyciel wiedeńskiej agencji Palla, Koblinger & Partner, a obecnie właściciel firmy doradczej i szef austriackiego oddziału International Advertising Association.

(LL, MŁ, 21.04.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.