Polskiej reklamie brakuje świeżości
Rozmowa z Milką Poglianni, executive creative director McCann Worldgroup Italy, przewodniczącą jury Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2008
Znała Pani jakieś polskie reklamy przed przyjazdem do Polski na obrady jury Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2008?
Nie jestem zbytnio obyta z polską reklamą. Widziałam tylko kilka prac podczas festiwalu Golden Drum w Portorożu.
Jak ocenia pani poziom tegorocznego konkursu KTR?
Zobaczyłam kilka dobrych prac z reklamy zewnętrznej i reklamy drukowanej. Bardzo rozczarowała mnie reklama telewizyjna i radiowa, której autorami są młodzi ludzie. Brakuje im pomysłów, brakuje świeżości.
Czy po obejrzeniu prac konkursowych może Pani powiedzieć, że polska reklama ma własny styl?
Nie. Nie dostrzegłam jakiejś specyficznej polskiej drogi w robieniu reklam. Zauważyłam, że lubicie się bawić wieloznacznością słów. Co innego w reklamie jest powiedziane, albo napisane, ale co innego ma to oznaczać. Jednak uważam, że takie słowne zabawy nie zastąpią dobrych pomysłów.
Rozmawiała Małgorzata Zgutka
...