Kolporter SA nie będzie już sponsorował Korony Kielce

Firma Kolporter SA, dystrybutor prasy, z końcem obecnego sezonu przestanie być sponsorem klubu piłkarskiego Kolporter Korona Kielce.
Powodem tej decyzji zarządu spółki jest zatrzymanie przez prokuraturę osób związanych z klubem w związku z podejrzeniami o korupcję. Specjaliści od marketingu sportowego różnie oceniają ruch Kolportera. Olaf Jarzemski z agencji Zero, 2 Inżynieria Marki uważa, że firma pokazała tym samym, że promuje uczciwe zasady. – Sport jest jedną z form komunikowania wartości firmy. Wycofanie się oznacza, że dla Kolportera istnieją wartości ważniejsze niż pieniądze – mówi Jarzemski. Według Wojciecha Majerana, dyrektora zarządzającego firmy Ciszewski Marketing Sportowy, decyzja właściciela Kolportera – Krzysztofa Klickiego - pokazuje jego bezkompromisowość i poważne podejście do biznesu. – Z drugiej strony Kolporter straci na wartości medialnej. Cała historia jest też małym zgrzytem wizerunkowym dla firmy, bo pokazuje, że pracują albo pracowali w niej nieuczciwi ludzie – mówi. Michał Lipczyński, dyrektor marketingu KKS Lech Poznań SA, uważa, że w dłuższej perspektywie Kolporter straci na wycofaniu się ze sponsorowania klubu. – Firma powinna przeczekać kryzys i zaangażować się w proces oczyszczania polskiej piłki. Wizerunkowo firma na pewno nieco ucierpiała, a cała sytuacja nie będzie miała wpływu na jej biznes – ocenia. Kolporter SA jest sponsorem Korony Kielce od sierpnia 2002 roku.(TW, 03.04.2008)
