Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 31, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek badań marketingowych wzrósł o 12 proc.

Polski rynek badań marketingowych był w ub.r. wart 599,5 mln zł – szacuje Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) na podstawie audytu wyników finansowych 25 firm.

Oznacza to wzrost o 12,3 proc. w stosunku do 2006 roku. Obroty objętych audytem instytutów badawczych stanowiły 83 proc. rynku badań. Największe przychody osiągnęła firma MillwardBrown SMG/KRC – 98,3 mln zł (wzrost o 16 proc. w stosunku do 2006 roku), druga była ACNielsen Polska – 62,2 mln zł (wzrost o 4 proc.), trzecia GfK Polonia – 61,6 mln zł (wzrost o 16 proc.), czwarta Grupa IPSOS – 45,3 mln zł (wzrost o 17 proc.), piąta TNS OBOP – 39,3 mln zł (wzrost o 7 proc.). Ta piątka agencji badawczych ma aż 62 proc. udziału w rynku badań marketingowych poddanym audytowi i ok. 51 proc. w całym polskim rynku badań marketingowych. W pierwszej dziesiątce rankingu według przychodów za 2007 rok znalazły się także firmy: Grupa Pentor, Grupa IQS & Quant, PBS DGA, Synovate i AGB Nielsen Media Research. Dziesięć największych instytutów kontroluje ok. 71 proc. rynku badań.

(RUT, 31.03.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.