TVP 2 chce Telekamer bez głosowania internetowego
06.02.2008, 12:23

TVP 2 nie weźmie udziału w kolejnych Telekamerach, jeśli organizatorzy nie zrezygnują z udziału internautów w plebiscycie.
– To jest święto telewizji i nie chcemy go niszczyć, ale musimy mieć poczucie, że gra toczy się fair – mówi o plebiscycie „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) dyrektor TVP 2 Wojciech Pawlak. – Chcemy gościć Telekamery na antenie Dwójki w 2009 roku, ale jeśli będzie głosowanie przez Internet, w ogóle nie weźmiemy udziału w konkursie, bo ta forma faworyzuje TVN, który ma Onet.pl – dodaje. W poniedziałek galę Telekamer, którą od 20 do 22.30 transmitowała Dwójka, obejrzało średnio 7 mln osób, co dało stacji 45,53 proc. udziału w rynku (40,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49). TVN zdobył pięć nagród, TVP - dwie, Polsat nie dostał żadnej. Obie nagrodzone telewizje pochwaliły się we wtorek w głównych serwisach informacyjnych. Zdaniem dyrektora Dwójki to, że decydująca większość głosów pochodzi od internautów, przeczy idei plebiscytu dla telewidzów. – To już nie są Telekamery „Tele Tygodnia”. Urwały się ze smyczy – mówi Pawlak. Jako przykład podaje serial „Ranczo” TVP 1, który przegrał z „Na Wspólnej” TVN-u. – Przecież powtórki „Rancza” mają więcej widzów niż premierowe odcinki „Na Wspólnej” – argumentuje szef TVP 2 (w styczniu odpowiednio 6,12 mln i 4,19 mln widzów). Internetowego głosowania broni jednak Adam Wilk, dyrektor wydawniczy pism telewizyjnych Wydawnictwa Bauer: – To przyciąga do konkursu młodych ludzi. A Telekamery pozostają plebiscytem „Tele Tygodnia”, bo głosuje się z naszej strony internetowej – argumentuje. Jak Bauer odpowie na to, że TVP 2 w przyszłym roku zgodzi się tylko na przesyłane pocztą kupony i SMS-y? – Jeśli otrzymamy w tej sprawie oficjalnie stanowisko Dwójki, wtedy się ustosunkujemy – mówi Wilk. Natomiast rzecznik prasowy Grupy TVN Karol Smoląg uważa zarzuty Dwójki za próbę wytłumaczenia niepowodzenia telewizji publicznej. – Czemu nie sięgnąć po najprostsze wyjaśnienie: że TVN ma lepszą ofertę programową i bardziej dynamiczną widownię? – komentuje. Dane AGB Nielsen Media Research.(RUT, 06.02.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
