Trzy internetowe sieci wdrażają Predykcyjne Targetowanie Behawioralne
15.01.2008, 08:24
Sieci reklamy internetowej Ad.net (Internet Group SA), ARBOmedia i IDMnet (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA) rozpoczęły wspólne wdrożenie Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego, opracowanego przez berlińską firmę nugg.ad.
Predykcyjne Targetowanie Behawioralne polega na emisji reklam dobranych zależnie od pogłębionego profilu danego internauty. Profil taki tworzony jest na podstawie odwiedzanych przez niego miejsc w sieci i wykorzystywanych narzędzi. Dodatkowo uwzględniane są dane pochodzące z ankiety wypełnianej jednorazowo przez wybranych internautów. Bada ona płeć, wiek, dochody, a także zainteresowania i styl życia użytkowników. Mechanizm umożliwia dopasowanie reklam internetowych do zainteresowań i oczekiwań użytkowników. Ad.net, ARBOmedia i IDMnet zrzeszają ponad 940 witryn o łącznym potencjale 13,39 mln użytkowników tzw. real users (Megapanel PBI/Gemius, październik 2007). Obecnie trwają prace integrujące system z adserwerami sieci reklamowych. Pierwsze kampanie tego typu ruszą prawdopodobnie wiosną.(KRZ, 15.01.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
