Polska to wyzwanie
Rozmowa z Arielem Ecksteinem, wiceprezesem AOL Europe ds. ekspansji biznesowej
W Polsce jest pięć portali horyzontalnych, każdy ma inny charakter. Który z nich jest dla AOL.pl największą konkurencją?
Zwracamy się do bardzo szerokiej publiczności, staramy się nie ograniczać do wąskiego spektrum odbiorców. Naszą silną stroną są różnorakie rozwiązania technologiczne. Dlatego w pewnym sensie targetujemy wszystkich.
Istnieje jakiś core target?
Chcemy trafić do ludzi którzy cieszą się życiem, są bardzo aktywni, używają nowoczesnych produktów. I nie jest istotne, czy oni mają 15 albo 45 lat.
Brak nowego, unikalnego produktu lub usługi może spowodować, że zainteresowanie portalem AOL.pl będzie marginalne?
Zdajemy sobie sprawę, że konkurencja jest dosyć duża. Ale ta oferta, którą przedstawiamy nie jest ostateczna. Będziemy starać się sprostać oczekiwaniom polskich użytkowników, będziemy się rozwijać i wprowadzać nowe usługi, których mamy w swoich zasobach bardzo dużo. Musimy wyczuć, które są potrzebne na polskim rynku i które się przyjmą. Nasze wejście do Polski nie jest jednym uderzeniem, ale procesem rozłożonym w czasie. Polska to dla nas wyzwanie.
Dlaczego wybraliście akurat Polskę, by rozpocząć ekspansję na Europę Środkowo-Wschodnią, skoro jest u nas aż pięć silnych portali? Doświadczenia z Polską innego globalnego gracza jakim jest e-Bay mogą zniechęcać.
Bo polski rynek internetowy jest największy, najszybciej rośnie, ma niską penetrację Internetu i liczymy, że szybko będzie się ona zwiększać. To samo dotyczy wpływów z reklam w Internecie, ten rynek też się będzie rozwijał dynamicznie. Dlatego chcemy być obecni w Polsce już teraz.
Rozmawiał Krzysztof Głowiński
...