"Polska" nie pogorszyła sprzedaży większości dzienników ogólnopolskich

Sześć ogólnopolskich dzienników miało w październiku br. wyższą sprzedaż niż w październiku 2006 roku. Najwyższy wzrost odnotowały "Gazeta Prawna" i "Gazeta Giełdy Parkiet". Największe spadki – "Dziennik" i "Przegląd Sportowy".
Lider sprzedaży, ”Fakt”, miał w październiku br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 511 574 egz., co oznacza wzrost o 4,9 proc. w porównaniu z październikiem 2006 roku. Sprzedaż ”Gazety Wyborczej” wyniosła 438 423 egz. i była o 1,1 proc. lepsza niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu był w październiku ”Super Express” ze sprzedażą 191 178 egz., o 1,8 proc. wyższą niż przed rokiem. Kolejne miejsca zajęły: ”Dziennik” – 168 965 egz. (spadek o 16,4 proc.), ”Rzeczpospolita” – 147 955 egz. (wzrost o 4,9 proc.), ”Gazeta Prawna” – 75 034 egz. (wzrost o 13 proc.), ”Przegląd Sportowy” – 64 150 egz. (spadek o 9,4 proc.), ”Puls Biznesu” – 19 925 egz. (spadek o 2 proc.), ”Gazeta Giełdy Parkiet” – 11 049 egz. (wzrost o 15,3 proc.). W październiku po raz pierwszy ZKDP opublikował wyniki tytułów zrzeszonych w projekcie ”Polska”. Regionalne gazety, które od 15 października ukazują się z tym brandem, zostały potraktowane jak odrębne tytuły. Spośród wszystkich dzienników występujących pod szyldem ”Polska” najwyższą sprzedaż osiągnęła ”Polska Dziennik Zachodni” - 84 757 egz., a najmniejszą ”Polska Koszalin” - 1351 egz. W Warszawie ”Polska Metropolia Warszawska” osiągnęła średnią 20 001 egz. Gdy dodamy średnią sprzedaż wszystkich dzienników, które weszły w projekt, otrzymujemy średnią 359 876 egz. Dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.(UŚ, 06.12.2007)
