Roland Sprung: polskie media wyolbrzymiły moją rolę w kampanii PiS-u

Roland Sprung, Niemiec mieszkający w Polsce od 15 lat, właściciel domu mediowego SPC House of Media, uważa, że polskie media określając go doradcą i strategiem PiS-u, wyolbrzymiły jego rolę w kampanii tej partii.
O tym, że ”Niemiec doradza PiS”, informowały wczoraj i przedwczoraj m.in. Polska Agencja Prasowa, ”Gazeta Wyborcza”, TVN24.pl, Wirtualna Polska, Radio Zet, Wprost.pl. Powołując się na niemiecki dziennik ”Financial Times Deutschland”, podały, że Sprung m.in. wskazuje najlepsze miejsca na plakaty wyborcze, doradza sztabowi wyborczemu PiS-u, jak podzielić fundusze i o jakiej porze dnia najlepiej emitować telewizyjne audycje wyborcze. W przeciwieństwie do niemieckich, polscy dziennikarze nie zaznaczyli, że Sprung nie robi tego osobiście i że nigdy nie kontaktował się z Lechem i Jarosławem Kaczyńskimi. To w efekcie tych publikacji Artur Zawisza na wczorajszej konferencji prasowej Ligi Polskich Rodzin nazwał Sprunga mózgiem kampanii wyborczej PiS-u. ”Dowiedzieliśmy się, kto jest prawdziwym szefem kampanii medialnej Prawa i Sprawiedliwości (...). Dziadka to się nie wybiera, ale doradcę kampanii wyborczej to się wybiera” - mówił. Sprung ma żal do polskich dziennikarzy: – Przez ich skróty powstało wrażenie, że to Niemiec kontroluje kampanię wyborczą PiS-u. Nie taki był wydźwięk tekstu w ”Financial Times Deutschland” - podkreśla. Michał Szeptycki, dyrektor ds. mediów, który w SPC House of Media nadzoruje kampanię PiS-u i kontaktuje się z jego sztabem wyborczym, dodaje: - Jak każdy dom mediowy wybieramy najlepsze miejsca na plakaty czy w bloku reklamowym. Taki serwis świadczymy dla wszystkich naszych klientów, w tym dla PiS-u. Robi to cały nasz pięcioosobowy zespół, nie wyłącznie Roland Sprung. Nie jesteśmy natomiast pomysłodawcami kampanii, nie wymyśliliśmy ani jednego spotu dla PiS-u. Za to odpowiada sztab wyborczy tej partii – zaznacza. SPC House of Media planuje i kupuje media dla reklam PiS-u od 2004 roku (wygrał przetarg zorganizowany przez tę partię). Nie jest jedynym domem mediowym na polskim rynku, który oprócz komercyjnych reklamodawców obsługuje partię polityczną. Dla PO pracuje The Media Insight, należący do międzynarodowego holdingu WPP, dla LiD-u - Media Concept.(MŁ, 11.10.2007)
