Leo Kirch powraca do wielkich mediów
27.09.2007, 00:00
Były magnat medialny Leo Kirch planuje powrót do wielkiego biznesu i budowę nowego imperium – donosi ”Frankfurter Allgemeine Zeitung”.
80-letni biznesmen, którego koncern Kirch Media zbankrutował w 2002 roku, chce odbudować swoje wpływy na rynkach medialnych, inwestując w przedsięwzięcia związane ze sportem. Według informacji gazety Kirch zamierza doprowadzić do fuzji szwajcarskiej spółki Highlight Communications i monachijskiej grupy medialnej EM.Sport Media (szacowana wartość obu firm to 700 mln euro).Highlight Communications (Kirch jest większościowym akcjonariuszem tej spółki) posiada już 15 proc. udziałów w EM.Sport. Połączenie obu firm pozwoliłoby Kirchowi na efektowny powrót na niemiecki rynek telewizyjny. Highlight Communications, poprzez zależną agencję sportową Team, jest posiadaczem praw do piłkarskiej Ligi Mistrzów, do EM.Sport należą m.in. telewizja sportowa DSF, firma producencka Plazamedia i portal sport1.de.
Wczoraj grupa EM.Sport Media nabyła 5 proc. akcji w satelitarnej platformie cyfrowej Premiere Star. Branżowe media w Niemczech spekulują, że za tą transakcją również stoi Kirch, chcący odzyskać wpływy w najpopularniejszym płatnym nadawcy niemieckim Premiere, który był częścią jego medialnego imperium.
(LL, 27.09.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
