Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 20, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zbyszko odwołał się od decyzji Komisji Etyki Reklamy

Z reklamy wody mineralnej Veroni Mineral Fit powinien zniknąć fragment, w którym Anna Przybylska mówi, że po spożyciu produktów zawierających konserwanty można zacząć świecić – uznała Komisja Etyki Reklamy. Zbyszko Company, producent wody, odwołał się od decyzji.

W reklamie wody mineralnej Veroni Mineral Fit pt. ”Pierwsza woda z sokiem” aktorka Anna Przybylska czyta skład na etykiecie innej wody zawierającej konserwanty, po czym mówi, że niedługo zaczniemy świecić. Bohaterka spotu podkreśla, że Veroni Mineral jest pierwszą wodą z sokiem bez konserwantów. Skargę na reklamę do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy złożyło Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Według niego reklama ma wywołać lęk przed spożywaniem produktów konkurencji. Pokazany z reklamie efekt świecenia po spożyciu produktów z konserwantami kojarzy się konsumentom negatywnie – uważają przedstawiciele ProMarki. Komisja Etyki Reklamy poparła wniosek stowarzyszenia i uznała reklamę za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy. Zespół orzekający komisji stwierdził, że reklama wprowadza w błąd konsumentów. ”Adresaci reklamy mogą odnieść wrażenie, że przekaz reklamowy sugeruje, iż picie wód smakowych zawierających konserwanty jest szkodliwe” – pisze w uzasadnieniu swojej decyzji Rada Reklamy. – Zarzut komisji jest absurdalny. Pokazanie efektu świecenia jest przenośnią, formą metafory, której często używa się w reklamach – tłumaczy Jakub Twaróg, dyrektor kreatywny agencji reklamowej GTO, która przygotowała kreację spotu. Informuje, że producent wody wysłał już odwołanie od decyzji Rady Reklamy. – Pismo jeszcze do nas nie doszło. Według statutu komisja rozpatruje odwołanie, jeżeli przedstawione są w nim nowe fakty i dowody, w tym przypadku na przykład badania, że po spożyciu konserwantów faktycznie się świeci – wyjaśnia Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora generalnego Rady Reklamy. Twierdzi, że jest to pierwszy przypadek, w którym firma odwołuje się od decyzji Komisji Etyki Reklamy.

(MAZ, 20.08.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.