Zbyszko odwołał się od decyzji Komisji Etyki Reklamy

Z reklamy wody mineralnej Veroni Mineral Fit powinien zniknąć fragment, w którym Anna Przybylska mówi, że po spożyciu produktów zawierających konserwanty można zacząć świecić – uznała Komisja Etyki Reklamy. Zbyszko Company, producent wody, odwołał się od decyzji.
W reklamie wody mineralnej Veroni Mineral Fit pt. ”Pierwsza woda z sokiem” aktorka Anna Przybylska czyta skład na etykiecie innej wody zawierającej konserwanty, po czym mówi, że niedługo zaczniemy świecić. Bohaterka spotu podkreśla, że Veroni Mineral jest pierwszą wodą z sokiem bez konserwantów. Skargę na reklamę do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy złożyło Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Według niego reklama ma wywołać lęk przed spożywaniem produktów konkurencji. Pokazany z reklamie efekt świecenia po spożyciu produktów z konserwantami kojarzy się konsumentom negatywnie – uważają przedstawiciele ProMarki. Komisja Etyki Reklamy poparła wniosek stowarzyszenia i uznała reklamę za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy. Zespół orzekający komisji stwierdził, że reklama wprowadza w błąd konsumentów. ”Adresaci reklamy mogą odnieść wrażenie, że przekaz reklamowy sugeruje, iż picie wód smakowych zawierających konserwanty jest szkodliwe” – pisze w uzasadnieniu swojej decyzji Rada Reklamy. – Zarzut komisji jest absurdalny. Pokazanie efektu świecenia jest przenośnią, formą metafory, której często używa się w reklamach – tłumaczy Jakub Twaróg, dyrektor kreatywny agencji reklamowej GTO, która przygotowała kreację spotu. Informuje, że producent wody wysłał już odwołanie od decyzji Rady Reklamy. – Pismo jeszcze do nas nie doszło. Według statutu komisja rozpatruje odwołanie, jeżeli przedstawione są w nim nowe fakty i dowody, w tym przypadku na przykład badania, że po spożyciu konserwantów faktycznie się świeci – wyjaśnia Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora generalnego Rady Reklamy. Twierdzi, że jest to pierwszy przypadek, w którym firma odwołuje się od decyzji Komisji Etyki Reklamy.(MAZ, 20.08.2007)
