Ruda Śląska promuje się z pomocą swoich znanych mieszkańców
31.07.2007, 17:03
Piłkarz reprezentacji Polski Marcin Baszczyński, lekkoatletka Zuzanna Radecka, światowej sławy architekt Robert Konieczny - to tylko niektórzy sławni mieszkańcy Rudy Śląskiej, którzy będą od środy reklamować miasto na billboardach.
Kampania jest adresowana do mieszkańców aglomeracji górnośląskiej. Pomysłodawcy akcji mają nadzieję, że zachęci ich ona do osiedlania się w tym mieście, spędzania w nim wolnego czasu, a także prowadzenia działalności gospodarczej. Pierwsze billboardy pojawią się w środę w Katowicach. Hasło kampanii to "Ruda Śląska - miasto otwartych możliwości". Oprócz postaci znanych w całej Polsce - jak Baszczyński, Radecka czy gitarzysta rockowy Andrzej Urny - na plakatach pojawi się m.in. Marlena Nowak, żona górnika zasypanego w kopalni "Pokój", uratowanego po pięciu dniach. Wszyscy biorą udział w kampanii społecznie. Częścią kampanii są też zaplanowane na jesień warsztaty dla młodzieży pod hasłem "Otwieramy możliwości", które poprowadzą m.in. Radecka, Baszczyński, Konieczny i Urny. Miasto będzie się też promować na portalu Onet, za pośrednictwem opracowanej w kilku językach strony internetowej oraz na ulotkach. Dla dzieci przygotowano stronę internetową, dzięki której mogą zwiedzać miasto z przewodnikiem - maskotką - wiewiórką o imieniu Ruda. Kampania ma potrwać 1,5 roku.(PAP, BW, 31.07.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
