Reklama Plusa zgodna z Kodeksem Etyki Reklamy
30.07.2007, 08:36

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy odrzuciła skargę na wizerunkową reklamę sieci komórkowej Plus (Polkomtel SA). Uznała, że spot nie wykorzystuje uczuć do celów komercyjnych, więc nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy
Reklama opowiada historię, w której ojciec bezskutecznie próbuje dodzwonić się do zapracowanego syna. Spot sugeruje, że ojciec umarł w szpitalu, zanim syn zdążył z nim porozmawiać. Historia kończy się jednak szczęśliwie, a spot wieńczy hasło: ”Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus – razem lepiej”. Zdaniem konsumenta, który złożył do ZSRR skargę, reklama narusza granice między komercją a wykorzystaniem uczuć ludzkich. A to jest niezgodne z podstawową zasadą Kodeksu Etyki Reklamy: ”Bez uzasadnionej konieczności, np. powodowanej względami społecznymi i profilaktyką, reklamy nie mogą motywować do zakupu produktu poprzez wykorzystywanie zdarzeń losowych, wywoływanie lęku i poczucia strachu”. Komisja Etyki Reklamy stwierdziła jednak, że spot nie łamie tej zasady. Zdaniem przedstawicieli Komisji reklama, odwołując się do emocji, zachęca do utrzymania kontaktu z bliskimi. Reklamodawca chce stworzyć wizerunek firmy, która właśnie temu sprzyja. Poza tym reklama wizerunkowa nie namawia do korzystania z konkretnego produktu oferowanego przez Polkomtel, więc trudno mówić o próbie wymuszenia zakupu poprzez odwołanie się do zdarzeń losowych, strachu czy lęku – uznała Komisja.(MAZ, 30.07.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
