Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

HENKEL

LEKCJA NIEŚMIECENIA

PROJEKT EDUKACYJNY DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH HENKEL POLSKA WPISUJE SIĘ W FIRMOWĄ STRATEGIĘ WDRAŻANIA GOSPODARKI OBIEGU ZAMKNIĘTEGO I ODPOWIEDZIALNEGO WYKORZYSTYWANIA TWORZYW SZTUCZNYCH

Ponad 1 tys. szkół podstawowych wzięło udział w trzech edycjach programu edukacyjnego Lekcja Nieśmiecenia realizowanego przez spółkę Henkel Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Dzięki niemu uczniowie nie tylko uczyli się, jak poprawnie segregować odpady, ale też sami wymyślali, jak je wykorzystać.

Pomysł na program Lekcja Nieśmiecenia zrodził się w odpowiedzi na jeden z największych problemów współczesnego świata, jakim jest zbyt duża ilość odpadów. Przeciwdziałać zaleganiu odpadów można, m.in. wykorzystując materiały w obiegu zamkniętym poprzez ich zbiórkę, segregację, przetworzenie i powtórne wykorzystanie, czyli działanie biznesu zgodne z zasadami gospodarki cyrkularnej. Projekt, który wspiera szkoły w edukacji ekologicznej uczniów, ma na celu przekazanie im praktycznej wiedzy oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków w obszarze segregacji odpadów.

Na potrzeby programu w 2021 roku uruchomiono stronę Lekcjaniesmiecenia.pl, z której zgłaszające się szkoły mogą pobrać bezpłatne autorskie materiały edukacyjne do poprowadzenia lekcji o zasadach recyklingu. Każdego roku platforma jest uzupełniana o nowe pakiety: w pierwszej edycji przygotowano materiały dla nauczycieli klas I–III, w drugiej – dla klas IV–VI, a w trzeciej – dla klas VII i VIII. Do tej pory materiały pobrano blisko 3 tys. razy.

Zainteresowane placówki mogą ponadto wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą są edukacyjne systemy do praktycznej segregacji odpadów, uczące, jak rozdzielać je na pięć obowiązujących frakcji (szkło, papier, tworzywa sztuczne, bioodpady, zmieszane). W pierwszej edycji programu zadaniem konkursowym była odpowiedź na pytanie, dlaczego system do praktycznej nauki segregacji odpadów ma trafić do danej szkoły – w swoich zgłoszeniach szkoły opisywały, jak zamierzają wykorzystać stację do szerzenia wiedzy na temat właściwej segregacji i recyklingu odpadów. W drugiej edycji uczestnicy musieli najpierw zdiagnozować w swojej szkole problem w wybranej kategorii: śmieci, których jest najwięcej w szkole, śmieci najbardziej kłopotliwych do segregacji lub śmieci prostych do zredukowania. Następnie mieli zaproponować rozwiązanie tego problemu i wdrożyć je w swojej szkole. W trzeciej, tegorocznej edycji z kolei każda szkoła biorąca udział w konkursie raportowała swój dotychczasowy udział w różnego rodzaju inicjatywach prośrodowiskowych – zarówno tych realizowanych według własnego pomysłu, jak i tych organizowanych przez podmioty zewnętrzne, takie jak np. Nasza Ziemia. W trzech edycjach konkursu nagrodę w postaci edukacyjnej stacji do segregacji odpadów otrzymało 60 szkół.

Tegoroczna edycja przyniosła również podsumowanie trzyletniego uczestnictwa szkół w projekcie. Za działania wykonane w ramach konkursu, udział w poprzednich edycjach projektu Lekcja Nieśmiecenia oraz udział w akcji Sprzątanie Świata jedna ze szkół otrzymała wyjątkowy tytuł Ambasadora Nieśmiecenia 2023.

Projekt Lekcja Nieśmiecenia wpisuje się w realizację strategii zrównoważonego rozwoju Henkel Polska, w której spółka szczególną wagę przykłada do wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego i odpowiedzialnego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Firma dąży do tworzenia zrównoważonych opakowań, w pełni nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku, które będą zawierać mniej pierwotnych tworzyw sztucznych i więcej tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Realizację programu sponsorują marki Syoss, Taft, Schauma, Gliss, Fa i Nature Box – brandy zaangażowane społecznie, których opakowania zawierają 97–98 proc. wtórnego plastiku. Zgodnie ze strategią Henkla do 2025 roku opakowania produktów konsumenckich firmy mają w pełni nadawać się do recyklingu lub wielokrotnego użytku i zawierać średnio co najmniej 30 proc. plastiku pochodzącego z recyklingu.

EFEKT

BLISKO 3 TYS. RAZY pobrano ze strony Lekcjaniesmiecenia.pl materiały edukacyjne o segregacji odpadów i recyklingu

Press

KONTAKT

Dorota Strosznajder
dyrektor komunikacji korporacyjnej Henkel Polska
pełnomocnik zarządu ds. odpowiedzialności społecznej
tel. 728 306 665
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.