Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Luty 15, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Polsce mój projekt przeszedł niezauważony

Rozmowa z Iloną Szwarc, zdobywczynią trzeciego miejsca w konkursie Word Press Photo 2013 w kategorii Ludzie (zdjęcie pojedyńcze)

Portret Kayli z lalką pochodzi z cyklu American Girls. Skąd pomysł na ten projekt?

Przeprowadziłam się do Nowego Jorku w 2008 roku i szukałam tematu, który by mnie poruszył. Moją uwagę przykuły dziewczynki, które chodzą z lalkami wyglądającymi tak samo, jak ich właścicielki. Są podobnie ubrane, mają podobne fryzury. Zabawki takie są drogie, ale każda dziewczynka chce je mieć. Te lalki nazywają się właśnie American Girls. I pomyślałam, że to fenomen kulturowy, jakiego nie znam. Że te lalki obrazują to, czym są te ośmio-, dziewięcioletnie dziewczynki w Stanach.

I jeździła Pani po całych Stanach Zjednoczonych?

Zaczęłam od Nowego Jorku i okolic, ale przekonałam się, że naprawdę wszystkie dziewczynki albo mają takie lalki, albo o nich marzą. Chciałam więc zobaczyć, jak to wygląda gdzieś indziej – zjeździłam wschodnie i zachodnie wybrzeże oraz Teksas. Robiłam zdjęcia i obserwowałam, jakie są podobieństwa, a jakie różnice w zależności od środowiska, w jakim mieszkają. Patrzyłam też z bliska, jak żyje amerykańska rodzina, jak wyglądają dziewczęce pokoje.

Jest Pani na stałe związana z jakąś agencją?

Nie, ale od roku współpracuję blisko z agencją Redux Pictures, która reprezentuje mój projekt. To świetni ludzie i chciałabym z nimi pracować. Koncentruję się w tej chwili na tym, żeby znaleźć w Nowym Jorku galerię, która wystawi cały cykl, i wydać książkę. American Girls wystawiałam już w różnych miastach w Stanach, we Francji, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Hiszpanii, nawet w Chinach – w Polsce przeszło to niezauważone.

Prace z tego projektu publikowały m.in. „Time”, „The Sunday Times Magazine”, „The Telegraph Magazine”.  Zabiega Pani o zlecenia z redakcji prasowych?

Przede wszystkim koncentruję się na sztuce, na zdjęciach portretowych, i to, co się wydarza w mediach, w magazynach, jest trochę obok moich głównych zainteresowań. Uważam, że jest ograniczona liczba zleceń, które mogę dostać. Magazyny mają moje portfolio, znają moje zdjęcia i zgłaszają się, jeśli wiedzą, że zlecenie będzie dla mnie ciekawe i ja mogę zrobić je lepiej niż ktoś inny.

Rozmawiała Natalia Syrzycka-Mlicka
Fot. Matthew Leifheit

(15.02.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.