Viaplay ma w Polsce 1,55 mln subskrybentów, 40 tys. mniej niż kwartał wcześniej

Viaplay ma działać w Polsce tylko do lata br. (screen: YouTube/Viaplay Polska)
Na koniec marca 2025 roku serwis streamingowy Viaplay miał w Polsce 1,55 mln subskrybentów.
Dla porównania, na koniec 2024 roku było to 1,59 mln, a na koniec trzeciego kwartału 2024 roku - 1,55 mln.
Z kolei na koniec pierwszego kwartału 2024 roku, gdy jeszcze trwał proces wychodzenia m.in. z regionu bałtyckiego (podawano wtedy zbiorcze wyniki dla wszystkich rynków, które Viaplay opuszcza), serwis miał 1,62 mln subskrypcji.
W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż netto w Polsce wyniosła 180 mln koron szwedzkich (ok. 70,5 mln zł), a np. w czwartym kwartale - 198 mln koron szwedzkich (ok. 77,6 mln zł). W pierwszym kwartale 2024 roku, gdy wychodzono jeszcze z innych rynków i wliczano dane z nich do wyników, było to 298 mln koron szwedzkich (ok. 116,7 mln zł).
Strata operacyjna dla polskiego rynku w pierwszym kwartale to 5 mln koron szwedzkich (ok. 1,96 mln zł) wobec 36 mln na minusie w czwartym kwartale 2024 roku (ok. 14,1 mln zł). W pierwszym kwartale 2024 roku, gdy wychodzono jeszcze z innych rynków, było 47 mln koron szwedzkich na minusie (ok. 18,4 mln zł).
Viaplay ma działać w Polsce tylko do lata br. Jego oferta sportowa jest w związku z tym coraz skromniejsza, np. prawa do Formuły 1 ma teraz Eleven Sports. Po wycofaniu się z polskiego rynku Viaplay nadal zamierza oferować pakiet z filmami i serialami. Będzie go można wykupić u zewnętrznych partnerów (np. Prime Video).
Polska spółka serwisu streamingowego Viaplay jest w procesie likwidacji. Ma to związek z planowanym wycofaniem się serwisu z naszego kraju.
Czytaj też: Nowa odsłona portalu Gazeta.pl. Zmiany w podejściu do treści i technologii
(MNIE, 25.04.2025)
