Zoom TV będzie mieć kampanię związaną ze zmianą dystrybucji z bezpłatnej na płatną

W 2024 roku Zoom TV przyniósł nadawcy 32 mln zł przychodów i 971 tys. zł zysku (screen: Zoomtv.pl)
Grupa Kino Polska pod koniec roku planuje kampanię reklamową dotyczącą opuszczenia przez Zoom TV ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
Nadawca nie wystąpił o przedłużenie koncesji naziemnej i pod koniec roku zakończy emisję na MUX 8, pozostając u operatorów płatnej telewizji. Podobną decyzję podjął nadawca Metra (TVN Warner Bros. Discovery).
"Będziemy dalej inwestować w Zoom TV"
Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska, podczas telekonferencji dla dziennikarzy i inwestorów tłumaczył, że decyzja o rezygnacji z emisji na MUX 8 została podjęta tylko z powodów finansowych. Grupa nie chce ponosić zbyt dużych kosztów technicznych związanych z emisją na multipleksie.
Czytaj też: Nowy sezon "Magii nagości. Polska" przyciągał do Zoom TV niemal 100 tys. widzów
– Będziemy wspierać to przejście poprzez marketing, kampanię reklamową, przez komunikację. Będziemy mówić o nowym kontencie. Dlatego będziemy dalej inwestować w Zoom TV, bo uwielbiamy ten kanał i uważamy, że będzie generować dla nas bardzo dobry zwrot – powiedział Luherne. Nie chciał jednak ujawnić, jakie będą koszty działań związanych z kampanią.
Jego zdaniem po przejściu na dystrybucję płatną dla widzów widownia będzie mniejsza i dlatego pozycjonowanie kanału musi się zmienić. Wspomniał też, że w przypadku Zoom TV nadawca chce zainwestować w programy rozrywkowe i planuje, żeby kontent był użytkowany przez dłuższy okres.
Zoom TV zakończył rok na plusie
Według Nielsen Media w marcu Zoom TV miał 0,57 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (rok do roku wzrost z 0,55 proc.) i 0,54 proc. w komercyjnej 16-59 (spadek z 0,58 proc.).
Czytaj też: TVP Seriale ze spadkiem udziałów w rynku, ale pozostaje liderem kanałów serialowo-filmowych
W 2024 roku Zoom TV po raz pierwszy zakończył rok na plusie – z 971 tys. zł wobec 2,7 mln zł na minusie rok wcześniej. W zeszłym roku stacja przyniosła nadawcy 32 mln zł przychodów (21,2 proc. w górę).
Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+.
Czytaj też: Prezenter TVN 24 aresztowany. Usłyszał zarzut udziału w zorganizowanej grupie przestępczej
(MNIE, 18.04.2025)
