World News Media Congress po raz pierwszy w Polsce

World News Media Congress odbywa się od 1948 roku (fot. materiały prasowe)
Na początku maja w Krakowie odbędzie się World News Media Congress.
Kongres jest inicjatywą organizacji WAN-IFRA zrzeszającej 3 tys. wydawców, firm związanych z mediami oraz 60 stowarzyszeń branżowych ze 120 krajów na świecie. Gospodarzem imprezy organizowanej w dniach 4-6 maja w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie jest Grupa Agora.
Podczas World News Media Congress (WNMC), jak co roku, spotkają się liderzy mediów, w tym redaktorzy i dziennikarze, eksperci ds. przychodów cyfrowych, produktów i technologii. Program wydarzenia skupia się na: wolności prasy i dziennikarstwie, zrównoważonym rozwoju mediów i innowacjach. Temat przewodni polskiej edycji kongresu to "Mastering Media's New Playbook", czyli doskonalenie zasad działania współczesnych mediów.
Wśród prelegentów kongresu znajdą się m.in. Marty Baron, były redaktor naczelny "The Washington Post"; Hannah Sarney, dyrektorka ds. produktów redakcyjnych w "Financial Times" i Zach Seward, dyrektor redakcyjny ds. inicjatyw związanych z AI w "The New York Times".
World News Media Congress – wydarzenie organizowane od 1948 roku - nigdy nie odbyło się w Polsce ani w żadnym z państw Europy Środkowo-Wschodniej.
"Uzasadniając swój wybór, organizatorzy podkreślali, że Polska jest przykładem kraju, w którym niezależne media stawiły opór populizmowi i propagandzie władzy o zapędach autorytarnych" – informuje cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory i członek rady nadzorczej WAN-IFRA.
Udział w kongresie jest płatny. Dla przedstawicieli mediów z Polski organizator przygotował specjalną ofertę (dwa bilety w cenie jednego), z której można skorzystać, używając kodu AGORA25. Rejestracji można dokonywać na stronie WAN-IFRA.
(MZD, 04.04.2025)
