Grupa Bauer Media finalizuje przejęcie Clear Channel Europe-North

Clear Channel Europe, dzięki portfolio zdigitalizowanych aktywów, poszerzy Grupę Bauer Media o dodatkową ofertę w 12 krajach - Polsce, Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii i Szwecji (fot. materiały prasowe)
Grupa Bauer Media ogłosiła w poniedziałek sfinalizowanie przejęcia firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Europe-North.
Grupa Bauer Media przejęcie Clear Channel Europe-North za 625 mln dol. ogłosiła w styczniu, zaś pod koniec lutego otrzymała na to zgodę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Silne strategiczne dopasowanie"
"Grupa Bauer Media dokonuje przełomowego ruchu w swojej strategii, finalizując przejęcie Clear Channel Europe. Tym samym wzmacnia kluczowe obszary swojej działalności medialnej oraz otwiera się na nowe możliwości cyfrowe. Pod nazwą »Bauer Media Outdoor« firma dodaje reklamę Out of Home do oferty Grupy, co stanowi silne strategiczne dopasowanie do istniejących obszarów Audio i Publishing" – napisano w komunikacie prasowym z 1 kwietnia.
Czytaj też: Tomasz Machała obejmuje rolę CEO Justtag Group. Zastąpił Tomasza Chłodeckiego
Cytowana w nim Yvonne Bauer, przewodnicząca zarządu Grupy Bauer Media, zapowiada, że przejęcie zespołu Clear Channel Europe stanie się siłą napędową "kompleksowej strategii rozwoju i przyspieszy (….) transformację cyfrową" Grupy Bauer Media.
Czy wchłonięcie Clear Channel Poland, czyli oddziału Clear Channel Europe-North, będzie wiązało się ze zwolnieniami? Koncern nie odpowiedział nam na to pytanie, odnosząc się jedynie do sytuacji w Clear Channel Europe-North.
Transformacja cyfrowa w Grupie Bauer
– Justin Cochrane, dotychczasowy CEO, będzie nadal kierował Bauer Media Outdoor wraz ze swoim zespołem kierowniczym. Nie ma zmian w lokalizacjach biur – przekazał nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR w wydawnictwie Bauer. Zapewnił, że transformacja cyfrowa w Grupie Bauer to podstawa przyszłości firmy. – Nie chcemy na razie przedstawiać więcej strategicznych celów – jest to dobry temat do rozważenia, gdy będziemy mieli trochę czasu na pracę z naszymi nowymi kolegami z linii biznesowej Outdoor, która szybko się cyfryzuje – podkreślił Brzozowski.
Czytaj też: Michał Sierakowski w Archicom objął stanowisko head of operational marketing
Clear Channel Europe, dzięki portfolio zdigitalizowanych aktywów, poszerzy Grupę Bauer Media o dodatkową ofertę na 12 rynkach (w Polsce, Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii i Szwecji).
Clear Channel w Polsce działa w formule spółki Clear Channel Poland, w której całość udziałów posiada Clear Channel International Limited.
Spółka Clear Channel Poland w 2023 roku uzyskała 71 mln zł przychodów ze sprzedaży i 84 tys. zł zysku netto (dane KRS). Na koniec 2023 roku firma dysponowała 4713 nośnikami, w tym 852 tradycyjnymi – więcej miały AMS (16 712), Nextbike (10 981) i Ströer (10 034).
Czytaj też: Konkurs AD WO/MAN 2024 rozstrzygnięty. Wybrano najlepszych w pięciu kategoriach
(MZD, 02.04.2025)
