Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 05, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała sztuczna inteligencja

Aż 71 proc. ankietowanych chce być informowanych o tym, czy reklama została stworzona z pomocą sztucznej inteligencji (fot. Markus Winkler/Unsplash.com)

Połowa badanych Polaków słyszała, że powstają już reklamy tworzone przez AI. Konsumenci mają neutralną postawę wobec reklam generowanych przez sztuczną inteligencję – wynika z badania ARC Rynek i Opinia poświęconego postawom wobec AI.

35 proc. respondentów nie chwali ani nie krytykuje marketerów tworzących reklamy za pomocą narzędzi AI. Entuzjaści, jak i krytycy są w wyraźnej mniejszości (te grupy liczą odpowiednio 21 i 26 proc.).

Czytaj też: Google w Polsce będzie ostrożny przy korzystaniu z treści wydawców prasowych

Polacy reklamę w kanałach cyfrowych uznają za irytującą i preferują reklamę na tradycyjnych nośnikach. Najbardziej lubią drukowaną, czyli gazetki promocyjne i plakaty.

Badanie ARC pokazuje też, że dla Polaków istotna jest transparentność w komunikacji marketingowej – aż 71 proc. ankietowanych chce być informowanych o tym, czy reklama została stworzona z pomocą sztucznej inteligencji.

Press

Konsumenci mają neutralną postawę wobec reklam generowanych przez sztuczną inteligencję (fot. materiały prasowe)

Badanie zrealizowano metodą CAWI, w styczniu br. na próbie 1049 Polaków na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Czytaj też: Niemal połowa tekstów WP.pl jest wspomagana przez AI. "To nie odbiera pracy dziennikarzom"

(MS, 05.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.