Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała sztuczna inteligencja

Aż 71 proc. ankietowanych chce być informowanych o tym, czy reklama została stworzona z pomocą sztucznej inteligencji (fot. Markus Winkler/Unsplash.com)
Połowa badanych Polaków słyszała, że powstają już reklamy tworzone przez AI. Konsumenci mają neutralną postawę wobec reklam generowanych przez sztuczną inteligencję – wynika z badania ARC Rynek i Opinia poświęconego postawom wobec AI.
35 proc. respondentów nie chwali ani nie krytykuje marketerów tworzących reklamy za pomocą narzędzi AI. Entuzjaści, jak i krytycy są w wyraźnej mniejszości (te grupy liczą odpowiednio 21 i 26 proc.).
Czytaj też: Google w Polsce będzie ostrożny przy korzystaniu z treści wydawców prasowych
Polacy reklamę w kanałach cyfrowych uznają za irytującą i preferują reklamę na tradycyjnych nośnikach. Najbardziej lubią drukowaną, czyli gazetki promocyjne i plakaty.
Badanie ARC pokazuje też, że dla Polaków istotna jest transparentność w komunikacji marketingowej – aż 71 proc. ankietowanych chce być informowanych o tym, czy reklama została stworzona z pomocą sztucznej inteligencji.

Konsumenci mają neutralną postawę wobec reklam generowanych przez sztuczną inteligencję (fot. materiały prasowe)
Badanie zrealizowano metodą CAWI, w styczniu br. na próbie 1049 Polaków na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
Czytaj też: Niemal połowa tekstów WP.pl jest wspomagana przez AI. "To nie odbiera pracy dziennikarzom"
(MS, 05.04.2025)
