Polska Agencja Prasowa prowadzi ankietę na temat mediów przyszłości

Wyniki badań PAP będą znane na przełomie kwietnia i maja (fot. PAP.pl)
"Czy zastanawiałeś/aś się, jak będą wyglądać media w 2030 roku?" pyta Polska Agencja Prasowa w ankiecie rozesłanej do dziennikarzy. Wyniki badania mają być dostępne na przełomie kwietnia i maja.
Ankieta PAP to cykliczna akcja. Jej pierwsza odsłona miała miejsce w 2018 roku i poprzedzała konferencję "Media Przyszłości". W obecnej edycji PAP pyta m.in. o wpływ sztucznej inteligencji na rynek mediów i na pracę dziennikarzy.
Czytaj też: Google w Polsce będzie ostrożny przy korzystaniu z treści wydawców prasowych
– To normalne, że tak duża agencja, jak nasza próbuje znaleźć swoje miejsce w systemie mediów. Temu ma służyć ta ankieta – mówi Tomasz Gruszka, szef pionu biznesowego PAP. – Wyniki badania opublikujemy na przełomie kwietnia i maja.
Wypełniający ankietę muszą odpowiedzieć na pytania, czy korzystają w swojej dziennikarskiej pracy ze sztucznej inteligencji (choćby transkrybując nagrania rozmów do spisanego tekstu). Mogą też ocenić konkurencję pomiędzy tradycyjnymi mediami a big techami.
Czytaj też: Niemal połowa tekstów WP.pl jest wspomagana przez AI. "To nie odbiera pracy dziennikarzom"
(PAR, 05.04.2025)
