Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampanie wyborcze na Facebooku. Najwięcej wydał do tej pory Rafał Trzaskowski

Komitet Rafała Trzaskowskiego z Koalicji Obywatelskiej w 79 wyemitowanych na Facebooku reklam zainwestował 243,4 tys. zł (fot. Łukasz Gągulski/PAP)

Spośród kandydatów na prezydenta RP najwięcej na reklamy na Facebooku przeznaczył jak na razie Rafał Trzaskowski. "Presserwis" sprawdził, ile komitety wydały w tym serwisie w ciągu ostatnich 90 dni.

Dane o wydatkach reklamowych komitetów wyborczych na Facebooku można znaleźć na stronie raportów Biblioteki reklamy Meta. Kiedy reklamodawca kategoryzuje reklamę jako związaną z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką, musi ujawnić, kto zapłacił za reklamę.

Komitet Trzaskowskiego zainwestował ponad 240 tys. zł

Z danych wynika, że komitet Rafała Trzaskowskiego z Koalicji Obywatelskiej w 79 wyemitowanych na Facebooku reklam zainwestował 243,4 tys. zł. Ponad 15 proc. tej kwoty wydatkowano na reklamę dla mieszkańców województwa podkarpackiego. Więcej Trzaskowski wydał tylko na reklamę emitowaną na Śląsku.

Czytaj też: TVN rezygnuje z "Pogody" i "Sportu" przed "Faktami". Pozycje wracają na dawne miejsce

Drugi pod względem wydatków reklamowych na FB jest komitet wyborczy Szymona Hołowni (Polska 2050). Na 114 reklam opublikowanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy przeznaczył zaledwie 80,1 tys. zł. Dodatkowo 568 zł wydano na reklamy oznaczone jako KW Kandydata na Prezydenta RP Szymon Hołownia.

Popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Karol Nawrocki wydał niewiele mniej – 79,7 tys. zł, inwestując w 55 reklam. Adresował je przede wszystkim do odbiorców z województw lubelskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego. Jego kampanię wspiera też Prawo i Sprawiedliwość, które na reklamy popierające swojego kandydata wydało 31,9 tys. zł. Łącznie facebookowa promocję Nawrockiego pochłonęła 111,6 tys. zł.

Tanajno, Mentzen, Braun, Zandberg, Biejat

Kolejny pod względem wysokości wydatków jest Paweł Tanajno, rekordzista pod względem liczby opublikowanych reklam. Dzięki optymalizacji kosztów na 654 publikacje wydał 34,6 tys. zł. Tanajno nie adresuje reklam do mieszkańców konkretnych regionów, ale skupia się na grupie wiekowej 27-55 lat.

Czytaj też: Reporterzy bez Granic apelują o szybsze działanie w sprawie gróźb wobec Grzegorza Rzeczkowskiego

Komitet Sławomira Mentzena z Konfederacji 122 reklamy kosztowały 33,4 tys. zł. Skupia się na odbiorcach z miast, w których organizuje spotkania przedwyborcze.

W ciągu ostatnich 90 dni 9,7 tys. zł na 60 reklam wydał Grzegorz Braun, a kolejne 1,9 tys. zł dołożył poseł Konfederacji Roman Fritz, koncentrując się jednak na odbiorcach z południowo-zachodniej części województwa śląskiego. 50 reklam Adriana Zandberga to dla partii Razem wydatek 4,2 tys. zł, a ich największa grupa odbiorcza została określona na 18-35 lat. W ramach promocji profilu facebookowego Zandberga wydano kolejne 1,8 tys. zł. Komitet wyborczy Magdaleny Biejat zapłacił za 17 reklam 3,7 tys. zł. Dawid Jackiewicz – również zarejestrowany kandydat – za 3,1 tys. zł wykupił 16 reklam.

Na jedną reklamę za cenę nie przekraczającą 100 zł zdecydowała się Dominika Jasińska. Jej profil na Facebooku został założony 3 lutego 2025 roku.

Czytaj też: "Tygodnik Powszechny" z bezpłatną dostawą do paczkomatów InPost. Nawiązano współpracę

(PAR, 19.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.