Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 22, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Outdoor 2025. Stabilny wzrost, dalsza cyfryzacja i rosnąca efektywność reklamy zewnętrznej

W ubiegłym roku uruchomiono Super Screen w Galerii Katowickiej i rozbudowano sieć o 500 nowych lokalizacji w placówkach Poczty Polskiej i kilkanaście dużych ekranów w strategicznych punktach miast (fot. materiały prasowe)

Wszystko wskazuje na to, że 2025 rok przyniesie kontynuację trendów z poprzednich lat – stabilny wzrost, cyfryzację oraz rosnącą efektywność reklamy zewnętrznej.

Rok 2024 był bardzo dobry dla rynku OOH, który powiększył się o 9,7 proc., przekraczając 806 mln zł i potwierdzając rosnącą wartość reklamy zewnętrznej. Największe wzrosty odnotowały Digital OOH oraz reklama w transporcie miejskim. Ten segment wzrósł o ponad 32 proc., osiągając wartość 231,85 mln zł. – Może jeszcze nie w 2025 roku, ale jesteśmy coraz bliżej momentu przekroczenia poziomu 1 mld zł dla całego polskiego rynku reklamy zewnętrznej – uważa Nell Przybylska, członkini zarządu OOHlife Izba Gospodarcza.

Tradycyjne formaty wciąż kluczowym elementem

Zdaniem branży, ten rok przyniesie dalszy rozwój rynku, szczególnie w segmencie cyfrowym i transporcie miejskim. Dalsza cyfryzacja, rosnąca rola danych w kampaniach oraz wydarzenia, takie jak kampania prezydencka, mogą dodatkowo napędzić wzrost w pierwszej połowie roku.

Czytaj też: Katowice zapłacą 160 tys. zł za promocję na festiwalu Dawida Podsiadły

W 2025 roku kluczowe będą dalsza cyfryzacja i integracja OOH z nowoczesnymi technologiami. Rosnąca rola danych i programmatic DOOH pozwoli reklamodawcom na jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie i dynamiczne zarządzanie kampaniami.

– Spodziewamy się także stabilnego wzrostu w segmencie reklamy w transporcie miejskim, który w 2024 roku wzrósł o 29,6 proc. oraz dalszego zainteresowania formatami premium i reklamą wielkoformatową – mówi "Presserwisowi" Nell Przybylska.

Segment reklamy w transporcie miejskim i kolejowym, szczególnie dzięki rozwojowi cyfrowych ekranów, ma szansę wzrosnąć dwucyfrowo, a klasyczne OOH pozostanie na stabilnym poziomie.

– Zmniejszająca się liczba tradycyjnych nośników stopniowo zmienia strukturę rynku. Jednak tradycyjne formaty, takie jak billboardy czy citylighty, wciąż będą kluczowym elementem strategii marketingowych wielu marek – stwierdza Przybylska.

Plany Screen Network

Na zwiększenie zainteresowania reklamą zewnętrzną może wpłynąć również kampania prezydencka. Planowane są nowe inicjatywy.

Czytaj też: Ikea z zaczepną kampanią "Śpicie?". Firma weszła w interakcję z klientami

Screen Network uruchomi nowe lokalizacje, planuje również rozwinąć narzędzia ułatwiające klientom zarządzanie kampaniami i raportowanie wyników. Stawia na innowacje – w kontekście technologii, a także jakości nośników. W ub.r. uruchomiono Super Screen w Galerii Katowickiej i rozbudowano sieć o 500 nowych lokalizacji w placówkach Poczty Polskiej oraz kilkanaście dużych ekranów w strategicznych punktach miast, przy ruchliwych arteriach komunikacyjnych.

– W 2025 roku planujemy dalszą rozbudowę sieci ekranów, zwiększając jej zasięg. Nowe lokalizacje znajdą się w najbardziej ruchliwych punktach miast. Jednocześnie firma pracuje nad rozwojem technologii – ulepsza narzędzia do planowania, zakupu i analizy kampanii – opowiada "Presserwisowi" Agnieszka Godlewska, prezeska Screen Network.

Oferty AMS i Jetline

Jetline w tym roku wprowadził już dwie nowości.

Czytaj też: Bartosz Jeglejewski, creative director McCann Poland, w jury konkursu Golden Drum

– Wdrożyliśmy nowe narzędzie – Advanced DOOH (od GroupM), które dzięki danym z ekranów More precyzyjnie mierzy synergię między TV i DOOH. Drugą nowością są kalkulatory śladu węglowego kampanii realizowanych na naszych nośnikach OOH i DOOH. Chcemy w ten sposób ułatwić markom badanie wpływu środowiskowego ich komunikacji – mówi Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji Jetline.

AMS wprowadził ofertę Smart Pack – opcję zakupu kampanii reklamowej zapewniającej dotarcie do określonej widowni na odpowiednio dobranych nośnikach reklamowych zarówno klasycznego, jak i cyfrowego OOH. Wśród formatów cyfrowych uruchomiono sprzedaż programatyczną Digital Citylight – powierzchni na przystankach w głównych polskich aglomeracjach.

– Jako jedyni w Polsce wzbogaciliśmy naszą ofertę o sprzedaż programatyczną kolejnych cyfrowych ekranów na przystankach, co jest zgodne z naszą strategią i dowodem na budowanie digitalowej przewagi konkurencyjnej – stwierdza Tomasz Muraszko, dyrektor ds. strategii oferty AMS.

Czytaj też: Sekcja specjalna "Biura Reklamy" w nowym numerze "Press"

(MS, 22.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.