Temat: biura reklamy

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sekcja specjalna "Biura Reklamy" w nowym numerze "Press"

Partnerem sekcji specjalnej "Biura Reklamy" jest TikTok

Prognozy dla polskiej gospodarki na ten rok są optymistyczne: ma ona uzyskać większą dynamikę wzrostu niż średnio w Unii Europejskiej i strefie euro. To sprzyja rynkowi reklamowemu, który patrzy w najbliższą przyszłość z ostrożnym optymizmem. W najnowszym numerze "Press" publikujemy sekcję specjalną „Biura Reklamy”.

Jak wskazuje Łukasz Pierzynowski, chief trading oficer GroupM Poland, ostatnie lata dowiodły, że rodzimy rynek reklamowy ma bardzo duże zdolności adaptacji, a reklamodawcy wcale masowo nie rezygnują z inwestycji, nawet gdy na horyzoncie pojawia się nowy kryzys. Jego kołem zamachowym pozostają media cyfrowe, które odpowiadają już za 57 proc. wartości rynku. Wydatki marketerów na reklamę digitalową będą nadal rosły zarówno za sprawą globalnych platform, w tym rozrywkowych (TikTok, Netflix, Prime Video itp.), jak i wciąż rozbudowywanej oferty cyfrowej tradycyjnych mediów. Łukasz Pierzynowski przewiduje, że trzecim obszarem dynamicznego wzrostu będą w tym roku retail media: ich udział w globalnym rynku reklamy ma przekroczyć w końcu br. udział telewizji.

Perspektywę wzrostu wydatków na cyfrowe media rozrywkowe potwierdza przykład TikToka. Jak informuje Rafał Drzewiecki, country manager TikTok CEE, w 2024 roku w Polsce platforma podwoiła swój biznes i spodziewa się utrzymania tego trendu również w tym roku. Aby przyciągnąć reklamodawców, TikTok wprowadza narzędzia umożliwiające precyzyjne mierzenie skuteczności kampanii. Rafał Drzewiecki na podstawie badania przeprowadzonego przez Business Science Warsaw wskazuje, że np. dla firm z branż dóbr szybko zbywalnych i retail TikTok jest odpowiednio o 58 i 48 proc. bardziej efektywny od średniej dla innych kanałów.

Narzędzia do mierzenia rezultatów reklamy to jeden z elementów, którym biura reklamy mediów chcą przyciągnąć marketerów. Drugim są dane o użytkownikach i ich zachowaniach: zarówno te pochodzące z uznanych na rynku badań, jak i te zbierane i analizowane na własną rękę. Wspierają one mierzalność kampanii, ale przede wszystkim pozwalają podnieść ich efektywność dzięki mniej lub bardziej - zależnie od medium - precyzyjnemu targetowaniu. Jak zgodnie mówią przedstawiciele biur reklamy największych mediów, dane są dzisiaj must have.

O tym, co jeszcze znaleźć można w ofercie reklamowej mediów, przeczytać można w sekcji specjalnej „Biura Reklamy” w marcowo-kwietniowym wydaniu magazynu „Press”. Jego partnerem jest TikTok.

(CP, 03.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.