McCann Poland i Mastercard w AdForum's Business Creative Report

Business Creative Report to przygotowany już po raz ósmy ranking najczęściej nagradzanych kampanii reklamowych na świecie (screen: Adforum.com/business-creative-report)
AdForum's przygotowała doroczny Business Creative Report - ranking najczęściej nagradzanych reklam na świecie według branż. Z Polski na liście znalazły się McCann Poland i Mastercard - w kategorii Finanse.
Raport obejmuje dziewięć kategorii: Automotive, Entertainment & Leisure, Finance, Food & Beverages, Health & Beauty, Luxury, Retail, Technology and Transport & Tourism. Gromadzi nagrody z 40 najbardziej prestiżowych konkursów kreatywnych na świecie, w tym Cannes Lions, Epica Awards, Golden Drum, The Creative Circle, a także nagrody specjalistyczne, takie jak FAB Awards i Clio Health.
Mastercard i McCann Poland są liderami w kategorii Finanse. Oparte na danych projekty „Where to Settle” i „Room For Everyone” zajęły pierwsze i drugie miejsce w tym sektorze.
Michelob Ultra i FCB New York znalazły się na czele rankingu drugi rok pod rząd, tym razem z kampanią „Dreamcaster”. Wprowadza ona technologię haptyczną, która pozwala niewidomym lub niedowidzącym widzom doświadczyć emocji związanych z grą w koszykówkę.
Renault i Publicis Conseil we Francji zdominowały kategorię motoryzacyjną, w szczególności z inicjatywą „Cars To Work”, która była najczęściej nagradzaną reklamą w swojej branży.
Xbox Game Pass i McCann London zdobyły wiele nagród w dwóch kategoriach: Tech oraz Entertainment & Leisure, dzięki kampanii „Everyday Tactician” - o graczu, który dostał pracę jako taktyk piłkarski w prawdziwej drużynie.
(AMS, 20.02.2025)
