Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 07, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Polityka" twierdzi, że Garmond Press ogranicza jej dystrybucję. "Rodzaj negocjacji"

"Polityka" informuje o sygnałach o trudnościach w zakupie tygodnika (screen: Polityka.pl)

Firma kolporterska Garmond Press zmniejszyła zamówienia "Polityki" (Polityka), przez co tygodnik nie był dostępny w wielu dotychczasowym punktach sprzedaży – poinformowała w ostatnim wydaniu redakcja "Polityki". Garmond Press odpowiada, że to fałszywa informacja.

"Drodzy czytelnicy, w ostatnich tygodniach otrzymujemy od Państwa sygnały o trudnościach w zakupie »Polityki« w niektórych punktach sprzedaży, do których prasę dostarcza firma Garmond Press SA" – czytamy w najnowszym numerze "Polityki". – "Jest to wynik jednostronnego zmniejszenia zamówień na nasz tygodnik od firmy" – dodaje redakcja.

Punkty Garmonda "mają znaczenie"

– Prowadzimy jakiś rodzaj negocjacji z Garmondem. Do czasu ich zakończenia sprawy nie będę komentować – mówi dyrektor wydawniczy Polityki Piotr Zmelonek.

Czytaj też: Czuchnowski z tymczasowym zakazem wstępu do parlamentu. Matecki chce "dożywotniego"

Zmelonek zaznacza jednak, że "Polityka" jest dostępna w punktach obsługiwanych przez Kolportera, a więc m.in.: w hipermarketach i marketach zorganizowanych sieci handlowych, punktach sprzedaży prasy w galeriach i centrach handlowych, na dworcach, lotniskach, stacjach benzynowych, w mniejszych i większych sklepach spożywczych.

– Kolporter jest obecnie największym dystrybutorem i współpracę z nim oceniam bardzo pozytywnie. Punkty, do których prasę dostarcza Garmond, mają naturalnie dla nas znaczenie, bo likwidacji ulegają niewielkie punkty sprzedaży, jakimi prócz kiosków są małe, często wielobranżowe sklepy – mówi Piotr Zmelonek.

– Uważam, że przy obecnej sytuacji rynkowej, tj. wycofania się Ruchu SA z dystrybucji prasy oraz likwidacji kiosków, państwo powinno wspomóc wydawców prasy, wprowadzając system dotujący jej dystrybucję w prenumeracie, tak żeby gazety i czasopisma mogły docierać do swoich odbiorców – podkreśla dyrektor wydawniczy Polityki.

Odpowiedź Garmond Press

– Informacja ta (o jednostronnym zmniejszeniu zamówienia "Polityki" przez Garmond Press – red.) jest nieprawdziwa, a wręcz kłamliwa – zapewnia Rafał Rybski, dyrektor ds. dystrybucji Garmond Press. – Powodem częściowego zmniejszenia zamawianego nakładu "Polityki" do dystrybucji jest wyłącznie brak gotowości po stronie wydawcy "Polityki" do uzgodnienia godziwego wynagrodzenia dla Garmond Press z tytułu dystrybucji – dodaje.

Czytaj też: Koniec zawieszenia Bartosza Ignacika w Canal+ Sport. Jego program wrócił na antenę

Rafał Rybski zaznacza, że Garmond Press nie widzi żadnych powodów, aby "dopłacać do dystrybucji tego tytułu, jak również zresztą do każdego innego".

– Poza tym oczekiwania wydawcy "Polityki" związane ze zwiększeniem zamawianego nakładu są całkowicie nieracjonalne i wskazują na całkowity brak znajomości obecnych realiów rynku handlu detalicznego. Zamieszczenie tego typu nieprawdziwej informacji stanowi ponadto próbę wywarcia presji na naszą firmę w miejsce prowadzenia normalnych rzeczowych negocjacji biznesowych. W uzupełnieniu komunikujemy, że nie notujemy sygnałów od naszych klientów o braku tygodnika "Polityka" w obsługiwanej przez nas sieci sprzedaży – twierdzi dyrektor ds. dystrybucji Garmond Press.

Czytaj też: Robert Mazurek biesiaduje z bohaterami swoich wywiadów. W Kanale Zero ujawnił to Przemysław Wipler

(JF, 07.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.