Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 05, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po zmianie władzy reklamowo straciła nie tylko "Gazeta Polska Codziennie"

Spośród dzienników na zmianie władzy reklamowo najbardziej korzysta "Gazeta Wyborcza", a najwięcej traci "Gazeta Polska Codziennie" (fot. Radek Pietruszka/PAP)

Według analizy instytutu Kantar Media w 2024 roku wzrosły cennikowe wpływy reklamowe "Gazety Wyborczej" i "Faktu", natomiast mocno spadły wyniki "Gazety Polskiej Codziennie", "Super Expressu" i "Dziennika Gazety Prawnej".

Według danych cennikowych netto, czyli bez uwzględnienia indywidualnie udzielanych rabatów, wpływy reklamowe "Gazety Wyborczej" (Agora) w 2024 roku wyniosły 180,4 mln zł – o 2,5 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Rekordowy spadek "Gazety Polskiej Codziennie"

W zestawieniu dzienników ogólnopolskich druga pod tym względem była "Rzeczpospolita" (Gremi Media) z wpływami 147,8 mln zł (spadek o 9 proc.), a trzeci "Dziennik Gazeta Prawna" (Grupa Infor) – 101,4 mln zł (spadek o blisko 30 proc).

Czytaj też: W KRRiT jest skarga na reportaż TVN 24 o Republice. Wszczęto postępowanie

Wśród tabloidów wyższe wpływy z reklam nadal miał "Super Express" (Grupa ZPR) – 63,1 mln zł (spadek o 37 proc.), ale "Fakt" pozyskał już niewiele mniej – 62,9 mln zł (wzrost o 2 proc.).

Rekordowy spadek wpływów z reklam, bo aż o 63 proc. zanotowała "Gazeta Polska Codziennie" (Niezależne Wydawnictwo Polskie). W 2024 roku uzyskała cennikowo blisko 30 mln zł. Po zmianie władzy w Polsce w tytule przestały się ogłaszać duże firmy państwowe. W 2023 roku tylko sam Orlen wydał na reklamy w dzienniku Tomasza Sakieiwcza aż 5,9 mln zł, a PKO BP – 4,4 mln zł.

W 2024 roku reklamy Orlenu zniknęły z łamów "GPC". Energetyczny koncern znalazł się natomiast w gronie pięciu największych reklamodawców "Rzeczpospolitej" – był drugi z kwotą 4,3 mln zł. Natomiast Bank Pekao SA na reklamy w "Rz" przeznaczył 2,3 mln zł.

Z kolei w "Gazecie Wyborczej" chętnie ogłasza się Urząd m.st. Warszawy – w 2024 roku zostawił w niej blisko 3 mln zł, o przeszło 600 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Był trzecim największym klientem reklamowym dziennika Agory.

Czytaj też: Komisja odpowiedzialności konstytucyjnej przesłuchała członkinie KRRiT

(JF, 05.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.