Tylko sześć programów w TV przekroczyło w 2024 roku granicę 3 mln widzów
Jeszcze w 2023 roku było 49 pozycji z widownią powyżej 3 mln widzów (fot. Grzegorz Michałowski/PAP)
W 2024 roku tylko sześć programów emitowanych w polskiej telewizji (nie licząc sportu) przekroczyło poziom 3 mln widzów - wynika z analizy Screenlovers przygotowanej na podstawie danych Nielsen Media. W 2019 roku takich programów było 352.
Były to: "Sylwestrowa moc przebojów" w Polsacie, film "Kevin sam w domu" - 3,3 mln widzów (24 grudnia o 20, Polsat), trzy odcinki serialu "M jak miłość" (3,07 mln widzów 19 lutego; 3,02 mln widzów 19 marca; 3,02 mln widzów 18 marca, TVP 2) i "Teleexpress" 3,07 mln (najpopularniejsze wydanie 16 czerwca, czyli tuż po meczu Polska - Holandia na Euro 2024, TVP 1).
Dla porównania, jeszcze w 2023 roku było 49 pozycji z widownią powyżej 3 mln widzów, w 2022 roku - 81, 2021 roku - 151, 2020 roku - 262, a 2019 roku - 352.
"Te dane to w żadnym razie nie jest obraz upadku telewizji, jak lubią tego typu zestawienia opisywać media (średni czas oglądania w 2024 r. praktycznie nie drgnął), tylko galopującej fragmentacji. Coraz mniej nas łączy - także przed telewizorami" - podkreśliła na LinkedIn Joanna Nowakowska ze Screenlovers.
Analiza nie uwzględnia transmisji sportowych i zsumowanej widowni programów nadawanych równocześnie na więcej niż jednej antenie.
Czytaj też: Podsumowania roku i prognozy na 2025. Telewizja i streaming
"Te dane to w żadnym razie nie jest obraz upadku telewizji" – podkreśla Joanna Nowakowska (fot. Screenlovers)
Czytaj też: Telewizja nie taka FAST. Niskie koszty i potencjalnie duża widownia kuszą nadawców
(KOZ, 03.02.2025)