Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 03, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat za ponad 705 mln zł sprzedał akcje spółki Asseco Poland

Środki uzyskane ze sprzedaży mają zabezpieczyć wsparcie realizacji strategii Cyfrowego Polsatu, jak i obsługę zadłużenia grupy (screen: Asseco.com)

Cyfrowy Polsat zakończył proces sprzedaży większości posiadanych akcji spółki Asseco Poland, stanowiących 9,99 proc. udziału w jej kapitale zakładowym. Asseco Poland to producent oprogramowania dla biznesu i administracji.

"Transakcja ta stanowi element realizowanej strategii Cyfrowego Polsatu, której celem jest dalsze wzmocnienie działalności w obszarach strategicznych (mediach, telekomunikacji i produkcji zielonej energii – przyp. red.) oraz koncentracja na kluczowych filarach działalności" – podano w komunikacie.

Czytaj też: Polsat wiosną z reaktywacją "Must be the music" i drugim programem kabaretowym

Nabywcą akcji jest Yukon Niebieski Kapital B.V. Wartość całej transakcji to ponad 705 mln zł.

"Po dokładnej analizie, Zarząd Cyfrowego Polsatu doszedł do wniosku, że dalsze realizowanie celów związanych z nowoczesnymi technologiami i obszarem IT nie wymaga bezpośredniego zaangażowania kapitałowego w Asseco. Cyfrowy Polsat, mając pełne zaufanie do dalszej współpracy z Asseco, uznaje, że obecny model współdziałania pozwala na pełne zrealizowanie jego ambicji technologicznych, bez konieczności zaangażowania kapitałowego" – uzasadniono.

Środki uzyskane ze sprzedaży mają zabezpieczyć wsparcie realizacji strategii Cyfrowego Polsatu, jak i obsługę zadłużenia grupy. Na koniec trzeciego kwartału 2024 roku zadłużenie brutto Grupy Polsat Plus to 15,2 mld zł.

Już w 2023 roku Cyfrowy Polsat za 851 mln zł sprzedał ponad połowę swoich udziałów w Asseco Poland.

Czytaj też: Zaćmienie słońca. Zygmunt Solorz przygotowywał dzieci do sukcesji – ale zmienił decyzję

(MNIE, 03.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.