Lidl deklaruje, że przestanie się reklamować w Republice
Lidl Polska wybrał WOŚP
Sieć Lidl Polska zmieniła stanowisko wobec reklamowania się w Telewizji Republika. Deklaruje, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez WOŚP i stacji Tomasza Sakiewicza po wygaśnięciu w marcu br. obecnie obowiązującej umowy nie przewiduje dalszych emisji swoich spotów reklamowych w tej stacji.
Szef WOŚP przypomniał, że podczas tegorocznego finału największej w Polsce charytatywnej akcji był atakowany przez Republikę, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych, grożono mu też śmiercią.
"Oświadczam, że jeśli firma chce się reklamować w tamtej telewizji, to musi wybrać" - powiedział Owsiak na konferencji prasowej. I dodał: "Jeśli będziecie kupować nowe pakiety w tv Republika, nie gramy z wami, bo macie inną filozofię, nie da się tego połączyć".
Jedną z firm najczęściej reklamujących się w Telewizji Republika jest sieć Lidl. We wtorek rano z firmy przyszła odpowiedź na pytanie "Presserwisu" o dalsze plany dotyczące reklamowania się w tej stacji. W imieniu sieci stanowisko podała Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR Lidl Polska.
"Lidl Polska swoją codzienną działalność opiera na uniwersalnych wartościach jakimi są m.in. szacunek - niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania - napisała Robaszkiewicz. - Jesteśmy firmą neutralną światopoglądowo. Chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest dla nas ważnym partnerem. Przez 16 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji ponad 54 mln zł, z czego w tym roku 5 mln złotych. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Telewizji Republika emitowane były nasze spoty promujące zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - stwierdza w oświadczeniu.
Lidl wspiera również inne działania pomocowe. "Od początku istnienia Lidl Polska współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności, z którą dwa razy do roku prowadzimy zbiórki żywności, pozyskując kilkadziesiąt ton dla najbardziej potrzebujących osób. Naszym partnerem jest także Caritas, wspólnie z którym realizujemy projekt modernizacji jadłodajni, zbiórki żywności i któremu regularnie przekazujemy artykuły dla osób starszych, chorych czy żyjących w ubóstwie - czytamy w dalszej części oświadczenia.
Po kilku godzinach z biura prasowego Lidl Polska przyszło nowe oświadczenie, w którym firma zmienia nieco zdanie i deklaruje gotowość zakończenia współpracy z telewizją Republika.
"Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach jakimi są: szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania. Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy - w przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji" - napisała Aleksandra Robaszkiewicz.
(AMS, 28.01.2025)