Lidl najsilniej wspieraną marką w telewizji w 2024 roku. Analiza Media Context
Kampanie marki Lidl wygenerowały 81 399 punktów ratingowych (fot. Jakub Kaczmarczyk/PAP)
W 2024 roku najsilniej wspieraną marką w telewizji była sieć dyskontów Lidl – wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Kampanie marki Lidl wygenerowały 81 399 punktów ratingowych (GRP), czyli o 46 proc. więcej, niż w 2023 roku.
Czytaj też: Kołysanka i podcast promują produkty Ikei. Kampania na temat zdrowego snu
Drugą najsilniej wspieraną marką był Media Expert z 54 752 GRP (wzrost o 13 proc.), a trzecią Carrefour – 34 280 GRP (wzrost o 17 proc.).
Poziom 30 tys. GRP przekroczyły także: Biedronka – 39 024 GRP (wzrost o 31 proc.) i Plus – 35 117 GRP (wzrost o 12 proc.).
W pierwszej dziesiątce były również:
- Orange – 28 957 GRP (spadek o 8 proc.),
- T-Mobile – 28 603 GRP (spadek o 7 proc.),
- Allegro – 28 532 GRP (wzrost o 2 proc.),
- Play – 27 996 GRP (spadek o 5 proc.)
- i Rossmann – 27 532 GRP (wzrost o 26 proc.).
Czytaj też: Netflix ma już ponad 300 mln subskrybentów. Kolejna bariera przekroczona
Przygotowany przez Media Context ranking łącznie obejmuje 20 marek.
– Liderem wzrostów nie tylko na podium, ale w całym zestawieniu jest Lidl, który prawie o 50 procent zwiększył ilość wygenerowanych GRP. Na przeciwległym biegunie mamy Orlen, który – zmniejszając swoją aktywność o 50 procent – wypadł w tym roku z rankingu, spadając na 34. lokatę – analizuje Bartosz Zientek, prezes agencji Media Context. Wskazuje, że największy wzrost pod względem liczby pozycji (o 14) zaliczył bank ING, który uplasował się na 15. miejscu.
Przygotowany przez Media Context ranking łącznie obejmuje 20 marek (fot. Media Context)
Czytaj też: Kampania społeczna Fundacji Projekt Starsi przeciwko dyskryminacji seniorów
(KOZ, 25.01.2025)