W 2024 roku wśród grup radiowych słuchalność zwiększyła tylko Grupa Eurozet. Radio Track
Lider rynku radiowego - Grupa RMF - osiągnął 35 proc. udziału w czasie słuchania (fot. Pixabay.com)
W 2024 roku Grupa Eurozet jako jedyna spośród największych nadawców zwiększyła udział w czasie słuchania w porównaniu z 2023 rokiem.
Lider rynku radiowego – Grupa RMF – osiągnął 35 proc. udziału, co oznacza spadek z 35,4 proc. rok wcześniej. Grupę RMF tworzą ogólnopolskie RMF FM, sieć RMF Maxx, ponadregionalne RMF Classic, ale też Radio Gra, Radio Jura, Radio 90 i Radio Alex.
Zmniejszył się udział Polskiego Radia
Grupa Eurozet zanotowała wzrost słuchalności z 26,2 proc. do 26,5 proc. W jej skład wchodzą ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Tok FM i Antyradio oraz sieci Złote Przeboje, Meloradio, Radio Pogoda, Rock Radio, jak również część stacji Radia Plus.
Czytaj też: Radiowa Trójka bez audycji "Samograj" Radosława Nałęcza. Pozostaje podcast
Łączny udział stacji Grupy Radiowej Time (Eska, Eska2, Vox FM, Eska Rock, część stacji Radia Plus) wyniósł 13,3 proc. i był identyczny jak w 2023 roku.
Natomiast udział Polskiego Radia w czasie słuchania zmniejszył się z 8,9 proc. do 8,2 proc. Wyniki publicznego radia obejmują Jedynkę, Dwójkę, Trójkę i Polskie Radio 24 oraz stacje cyfrowe: Czwórkę, Radio Kierowców, Radio Chopin i Polskie Radio Dzieciom.
Każdego dnia stacji Grupy RMF słuchało 9,2 mln słuchaczy (o 126 tys. mniej niż w 2023 roku), Grupy Eurozet – 7,4 mln (o 65 tys. więcej), Grupy Radiowej Time – 4,3 mln (o 12 tys. mniej), a Polskiego Radia – 2,3 mln (o 62 tys. mniej).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Kantar i Adres:Media.
Czytaj też: Polskie media i dziennikarze z dziesiątkami aukcji na rzecz WOŚP. Są też media publiczne
(KOZ, 22.01.2025)