Wirtualna Polska rozdziela swoje serwisy na piony informacyjny i tematyczny
Działania WP to próba szybkiej adaptacji do potrzeb rynku (fot. Adam Warżawa/PAP)
Wirtualna Polska Media zdecydowała się na rozdział swoich serwisów. Od 15 stycznia rozdzielone zostaną redakcje informacyjne i redakcje serwisów tematycznych.
O podziale na dwa piony redakcyjne poinformował należący do WP serwis Wirtualnemedia.pl. Zarządzanie biznesowe wszystkimi serwisami przejmie Marcin Bartnicki, dyrektor transformacji produktu wydawniczego. Paweł Kapusta, redaktor naczelny WP, ma zająć się pionem informacyjnym. Będą mu podlegać szefowie redakcji WP Wiadomości, WP Magazynu, Money.pl, WP Sportowe Fakty oraz dział social wideo i strona główna WP.
Przewartościowanie celów i planów WP
Do zespołu zarządzającego WP Media dołączy Łukasz Wojtkiewicz, dotychczas dyrektor and product design. Będzie dyrektorem platform wydawniczych, odpowiedzialnym za produkt, UX i IT oraz rozwój technologiczny serwisów i narzędzia wydawnicze.
Czytaj też: Serwisy WP w Mediapanelu nieaudytowane. "To nie jest dobry sygnał dla branży"
Zdaniem Jarosława Śliżewskiego, współzałożyciela Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowej, Grupa Wirtualna Polska postępuje dość konsekwentnie.
– Ostatnia inwestycja w Invia Grup i postawienie na turystykę jako na najważniejszy biznes grupy musiało wpłynąć na przewartościowanie celów i planów całej reszty. Konsekwencją jest dostosowanie organizacji i zarządzania nią do nowych potrzeb – komentuje Jarosław Śliżewski.
– To również chyba trzecia czy czwarta roszada w zespole zarządczym Grupy WP w ostatnich dwóch kwartałach. Widzę w tym raczej próby szybkiej adaptacji do potrzeb rynku niż jakieś niepokojące sygnały – dodaje.
Czytaj też: Repropol zaczyna rozmowy z big techami w sprawie zapłaty za treści
(PAR, 15.01.2025)