Warner Bros. Discovery liderem oglądalności treści wideo w Polsce. Zestawienie Nielsena
Warner Bros. Discovery wyprzedził Telewizję Polską i Grupę Polsat (fot. Albert Zawada/PAP)
Warner Bros. Discovery ma największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z nowego zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który liczy 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
Większość treści wideo oglądana na ekranie TV
W 2024 roku Warner Bros. Discovery odnotował 19,51 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo, wyprzedzając Telewizję Polską (18,41 proc.) i Grupę Polsat (18,18 proc.). Dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych (Nielsen nie jest w stanie przypisać oglądalności do konkretnego playera).
Czytaj też: Już 46 proc. gospodarstw telewizyjnych korzysta z kablówek. Dane Nielsena
Dalej znalazły się:
- Google (właściciel YouTube) – 6,44 proc.,
- Telewizja Puls – 3,8 proc.,
- Telewizja Republika – 3,24 proc.,
- Meta (Facebook, Instagram) – 2,67 proc.,
- SPI International – 2,26 proc.,
- Netflix – 2,15 proc.,
- Byte Dance (TikTok) – 1,68 proc.
W 2024 roku Warner Bros. Discovery odnotował 19,51 proc. udziału w oglądalności (fot. materiały prasowe)
Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranie telewizora, a w przypadku treści z YouTube, serwisów Mety i TikToka w ich oglądalności dominują pozostałe ekrany. W przypadku Netflixa 80 proc. jego oglądalności przypada na ekran TV.
93 proc. osób ma w domu telewizor
Od lutego 2025 roku Nielsen będzie udostępniać raport All Screens Video Landscape każdego miesiąca, podobnie jak zestawienie Nielsen Gauge.
Czytaj też: Czas oglądania TV w 2024 roku podobny jak w 2023. Wzrósł wśród widzów 13-29 lat
Z raportu Nielsen Gauge dla Polski wynika, że udział streamingu w całkowitej oglądalności na ekranach telewizorów wzrósł z 6,7 proc. w listopadzie 2023 roku do 9,1 proc. w listopadzie 2024 roku.
Według danych Nielsena w 2024 roku TV w domu miało 93 proc. osób (spadek z 95 proc. w 2023 roku). Średni dzienny czas spędzany na oglądaniu wideo na wszystkich domowych ekranach wyniósł 4 godziny i 27 minut, z czego 56 minut to wideo streamingowe. Aż 86 proc. czasu z wideo spędzono przed ekranem TV (79 proc. na TV offline i 7 proc. na TV online).
Czytaj też: Nowa rola Moniki Pieczyńskiej-Modrzejewskiej w TVN Warner Bros. Discovery
(KOZ, 19.01.2025)