Ponad połowa reklamowych wydatków resortu rolnictwa trafiła do TVP
Największa umowa z TVP opiewała na 1 mln zł (screen: Google Maps)
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi od 13 grudnia 2023 roku – czyli dnia zaprzysiężenia rządu Donalda Tuska – wydało na reklamy w mediach łącznie 6,89 mln zł, z czego aż 3,66 mln zł w Telewizji Polskiej.
Informacje na ten temat resort przekazał w odpowiedzi na interpelację grupy posłów Prawa i Sprawiedliwości.
Czytaj też: Ponad 300 skarg na Republikę. Wicepremier Krzysztof Gawkowski chce odebrania koncesji
Największa umowa z TVP – na blisko 1 mln zł – dotyczyła emisji miniaudycji w TVP 1, TVP 2, TVP 3, TVP Info promującej kształcenie rolnicze w szkołach MRiRW. Np. 600 tys. zł pochłonął spot "#Kupuj Świadomie Produkt Polski".
W Polsacie ministerstwo zostawiło 600 tys. zł, z czego połowę w wyniku umowy zawartej jeszcze w październiku 2023 roku.
Wydatki na promocję w Polskim Radiu wyniosły 507 tys. zł, w tym 299 tys. zł na podstawie umowy z września 2023 roku.
Czytaj też: Rada Mediów Narodowych do likwidacji? Tylko teoretycznie i oficjalnie
Do Archidiecezji Częstochowskiej, nadawcy Radia Fiat, trafiło 450 tys. zł.
Umowy zawierane przez Ministerstwo Rolnictwa ze spółkami Grupy RMF wyniosły 156 tys. zł, Grupy Eurozet – 90 tys., a Grupy ZPR Media – 41 tys. zł.
Z kolei w Polska Press resort zostawił 142 tys. zł.
Czytaj też: "Wróciliśmy" – pisze Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press
(KOZ, 13.01.2025)