Orlen zakończył współpracę sponsorską z PKOl
Głównym powodem zerwania współpracy są "niejasności wokół finansów PKOl" (na zdjęciu Radosław Piesiewicz fot. materiały prasowe)
Biuro prasowe Orlen poinformowało, że nie przedłużyło kończącej się 31 grudnia 2024 roku umowy sponsorskiej z Polskim Związkiem Olimpijskim.
Orlen jako główny powód zakończenia współpracy podał "niejasności wokół finansów komitetu, jak i zarobków prezesa Radosława Piesiewicza". Orlen informował już we wrześniu, że podjął decyzję o wstrzymaniu płatności na rzecz związku. Wtedy też umowy sponsoringowe z PKOl zerwały Polskie Porty Lotnicze, Tauron, PKP Intercity, Enea oraz Polski Cukier. Spółki uzasadniały decyzje stratami marketingowymi i koniecznością cięcia kosztów.
Biura prasowe Orlenu podkreśla, że spółka nadal zamierza systemowo wspierać sportowców, ale w związku z nową strategią będą to działania prowadzone przede wszystkim "poprzez bezpośrednią współpracę ze związkami sportowymi". "Dzięki temu mamy pewność, że przeznaczone na ten cel środki zostaną wykorzystane zarówno na przygotowanie do najbardziej prestiżowych imprez sportowych, jak i kształcenie młodych, sportowych talentów" - czytamy w opublikowanym 30 grudnia komunikacie prasowym.
(KAP, 01.01.2025)