Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki na reklamę o 1/4
Najmocniej reklamowana była marka Suzuki (screen: YouTube/motorclip)
W pierwszych 11 miesiącach 2024 roku branża samochodów osobowych wydała na reklamę o 25 proc. więcej, niż rok wcześniej – wynika z analizy przygotowanej dla "Presserwisu" przez Kantar Media.
Z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wartość reklam tej branży wyniosła 1,487 mld zł, podczas gdy przed rokiem 1,188 mld zł.
Reklamy Suzuki, Volkswagena, Audi i BMW
Najwięcej na reklamę wydało Suzuki Motor Poland – 290 mln zł, z czego 178 mln zł na markę Suzuki, a 112 mln zł na Toyotę. Suzuki reklamowało się przede wszystkim w kinach (150 mln zł; 10 mln zł więcej, niż rok wcześniej) oraz w radiu (23 mln zł; o 13 mln zł więcej). Toyota była promowana głównie w radiu (60 mln zł; o 11 mln zł więcej) i telewizji (50 mln zł; o 8 mln zł więcej).
Czytaj też: Gra reklamami. Miliony ludzi grają w gry – można tam więc zarobić miliony z reklam
Volkswagen Group Polska przeznaczył na reklamy marek Škoda i Audi odpowiednio 148 mln i 121 mln zł. Škoda reklamowała się najchętniej w kinach (54,5 mln zł; o 13 mln zł mniej), telewizji (45 mln zł; o 6 mln zł więcej) oraz radiu (31 mln zł; o 11 mln zł więcej).
Natomiast reklamy Audi pojawiały się najczęściej w magazynach (34 mln zł; o 8 mln zł więcej), kinach (34 mln zł; o 2 mln więcej), radiu (28 mln zł; o 16 mln więcej) i telewizji (20 mln zł; o 2 mln więcej).
BMW Polska łącznie na reklamę marki BMW wydało 91 mln zł, z czego najwięcej na reklamy w kinach (39 mln zł; o 26 mln zł więcej), radiu (26,5 mln zł; o 7 mln zł mniej) i magazynach (19 mln zł; o 4 mln zł mniej).
Czytaj też: Użytkownik jest kontent. Marki coraz częściej odchodzą od dużych influencerów
(KAP, 02.01.2025)