Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN, a najwięcej usunęłoby TV Trwam i Republikę
"Stacja Republika budzi skrajne emocje" – podsumował Wavemaker (fot. Marcin Obara/PAP)
Widzom naziemnej telewizji cyfrowej brakuje oferty dokumentalnej, filmowej i sportowej, a na multipleksie marzeń umieściliby m.in. National Geographic, Discovery Channel i HBO – pokazuje Projekt Cyfrowizja VIII, cykliczne badanie agencji mediowej Wavemaker.
Widzom telewizji naziemnej brakuje dokumentów, programów przyrodniczych i podróżniczych (na ich brak wskazało 35 proc. badanych), zagranicznych filmów (35 proc.), polskich filmów (31 proc.), sportu (24 proc.) i zagranicznych seriali (24 proc.).
Polscy widzowie pozbyliby się TV Trwam i Republiki
Jednak 7 na 10 pytanych uważa, że oferta naziemnej telewizji jest lepsza niż kiedyś, a szczególnym uznaniem wśród odbiorców telewizji naziemnej cieszą się m.in. jakość odbioru, duży wybór kanałów i oferta newsowa.
Czytaj też: Zoom TV za rok przestanie nadawać naziemnie. Zwolni się miejsce na MUX 8
W Projekcie Cyfrowizja powstaje też multipleks marzeń widzów telewizji naziemnych. W czołówce kanałów wskazywanych do niego przez odbiorców są: National Geographic (23 proc.), Discovery Channel (18 proc.) i HBO (18 proc.).
Telewidzom naziemnym najbardziej w ofercie brakowałoby (gdyby potencjalnie zostały wyłączone): Polsatu (39 proc.), TVN (32 proc.), TVP 2 i TVP 1 (po 18 proc.) oraz TVN Siedem (17 proc.).
Gdyby pojawienie się nowych kanałów w ofercie naziemnej telewizji musiało się wiązać z rezygnacją z dostępnych tam już stacji, polscy widzowie naziemni najczęściej poświęciliby takie kanały, jak: TV Trwam (28 proc.), Republika (23 proc.), Polo TV (15 proc.), wPolsce24 (14 proc.) i ViDoc TV (13 proc.).
"Republika budzi skrajne emocje"
"Dodatkowo, jak sprawdził Wavemaker w tegorocznym Projekcie Cyfrowizja, kilka proc. widzów naziemnych, by umożliwić sobie dostęp do debiutujących w NTC latem tego roku TV Republiki i wPolsce24, zmieniło dekoder umożliwiający oglądanie stacji dostępnych w MUX-8. To, w połączeniu z popularnością kanału (4,6 proc. udziału w czasie oglądania widzów 4+ w październiku 2024 r., źródło danych: Nielsen), dowodzi, że stacja Republika budzi skrajne emocje" – podsumował Wavemaker.
Czytaj też: Republika szykuje program z Moniką Borkowską i Adrianem Boreckim
Tegoroczne badanie pokazuje też złagodzenie wizerunku stacji publicznego nadawcy, np. TVP 1 i TVP 2 wróciły do czołówki zestawienia kanałów, których widzom najbardziej brakowałoby, gdyby zniknęły z naziemnej oferty telewizyjnej.
Badanie Projekt Cyfrowizja agencja Wavemaker realizowała na grupie 1509 telewidzów z dostępem do sieci w październiku 2024 roku.
Czytaj też: Stanowski chwali się zarobkami Kanału Zero z reklam na YouTube w listopadzie
(MNIE, 04.12.2024)