Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rzeczpospolita" liderem październikowego zestawienia najczęściej cytowanych mediów

"Rzeczpospolita" zanotowała ponad 4,7 tys. cytowań i awansowała o jedną pozycję (fot. Tomasz Gzell/PAP)

W październiku liderem publikowanego przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najczęściej cytowanych polskich mediów została "Rzeczpospolita". Dziennik awansował o jedną pozycję i zanotował ponad 4,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”, generując ponad 4,2 tys. wzmianek. Trzecie miejsce należy do Wirtualnej Polski, która zyskała dwie pozycje, osiągając ponad 4,1 tys. cytowań. "Press" jest drugi w swojej kategorii.

Największy udział w październikowym zestawieniu TOP 15 mediów w Polsce – po 33 proc. – odnotowały ex aequo prasa ("Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna", "Fakt", "Super Express") oraz telewizja (TVN 24, Polsat News, TVP Info, TVP Sport, TV Republika). Jedna piąta udziału przypadła mediom internetowym (Wirtualna Polska, Onet, Interia). Najmniejszy udział – 13 proc. – miały stacje radiowe (RMF FM, Radio Zet).

Press

Czołowa dziesiątka najczęściej cytowanych mediów (screen: Imm.com.pl)

"Rzeczpospolita" pierwsza w segmencie prasowym

W najnowszym rankingu awansowało aż sześć tytułów mediowych. O najwięcej miejsc wspięły się "Dziennik Gazeta Prawna" oraz Telewizja Republika. Gazetę wydawaną przez spółkę Infor PL zacytowano blisko 2,1 tys. razy, co umożliwiło awans o cztery pozycje. Z kolei stacja telewizyjna Tomasza Sakiewicza przeskoczyła o pięć pozycji i odnotowała ponad 1,4 tys. wzmianek.

Czytaj też: Organizacje dziennikarskie i społeczne apelują do MKiDN o wdrożenie Europejskiego Aktu Wolności Mediów

Na pierwsze miejsce w segmencie prasowym powróciła "Rzeczpospolita", która w zeszłym miesiącu odnotowała przeszło 4,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą blisko 4,3 tys. wzmianek. Podium zamyka "Dziennik Gazeta Prawna", na informacje której inne media powołały się prawie 2,1 tys. razy. Za sprawą awansu aż o siedem pozycji do TOP 10 najczęściej cytowanych tytułów dołączyły "Sieci". Tygodnik odnotował 516 wzmianek, m.in. dzięki wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim.

Czołówka zestawienia najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych pozostaje bez zmian. Pozycja lidera nadal należy do TVN 24, który w październiku cytowano przeszło 3,8 tys. razy. Drugie miejsce zajął Polsat News. Stacja odnotowała ponad 2,1 tys. wzmianek. Na trzecim miejscu, z liczbą przeszło 1,4 tys. cytatów, uplasował się TVP Info. Awanse odnotowały Telewizja Republika oraz Polsat Sport.

Po raz kolejny liderem wśród stacji radiowych zostaje RMF FM. W październiku stację zacytowano blisko 2,6 tys. razy. Szczególne zainteresowanie innych mediów wywołał materiał poświęcony sprawie spółki Conotoxia, której właścicielem jest serwis Cinkciarz.pl. Tytuł wicelidera przypadł Radiu Zet, które w ubiegłym miesiącu wzmiankowano ponad 1,8 tys. razy. W najczęściej cytowanej trójce znalazł się jeszcze Program I Polskiego Radia. 894 wzmianki pozwoliły publicznemu nadawcy utrzymać się na podium.

"Press" drugi w swojej kategorii

Na pierwsze miejsce zestawienia mediów internetowych awansowała Wirtualna Polska. Na informacje podane przez portal powołano się przeszło 4,1 tys. razy. Drugie miejsce należy do Onetu, którego dziennikarze innych mediów zacytowali zaledwie 14 razy mniej niż lidera. Podium zamyka portal Interia, z ponad 1,7 tys. cytatów.

Czytaj też: Redukcje w Radiu 357. Autorskie audycje tracą muzycy, zwalniani są serwisanci

Najczęściej cytowanym tytułem wśród tygodników i dwutygodników został "Newsweek Polska". W październiku na informacje przekazane przez tygodnik powołano się 717 razy. Na drugie miejsce zestawienia awansował tygodnik "Sieci" – 516 cytatów. Trzecie miejsce przypadło dwutygodnikowi "Viva" – 418 wzmianek.

W gronie miesięczników i dwumiesięczników, podobnie jak we wrześniu, pierwsze miejsce należy do magazynu "Forbes". Redakcji udało się stworzyć materiały, które inne media zacytowały 415 razy. Drugie miejsce w rankingu IMM przypadło magazynowi "Press", który w październiku odnotował 233 cytowania. Trzecie miejsce należy do "Twojego Stylu", przywoływanego 140 razy.

Podium rankingu tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej otwiera "Rzeczpospolita", którą cytowano ponad 4,7 tys. razy. Na drugim miejscu pozostaje "Dziennik Gazeta Prawna" z liczbą przeszło 2 tys. wzmianek. Na podium znalazł się również "Puls Biznesu". W październiku informacje tej redakcji przywoływano 517 razy.

TVP Sport najczęściej cytowanym medium sportowym

W rankingu portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej na prowadzeniu nadal jest Money z cytowaniami na poziomie 980 wzmianek. Drugie miejsce przypadło portalowi Business Insider, który w październiku cytowano 730 razy. Podium zamyka Bankier. Inne media wzmiankowały jego informacje 228 razy.

Czytaj też: Tusk i Sakiewicz przystali na ugodę sądową w sprawie o okładkę "Gazety Polskiej". Jest warunek premiera

Tytuł lidera wśród mediów o tematyce zdrowotnej należy do Rynku Zdrowia, który w październiku odnotował 205 wzmianek. Drugi był Medonet – 121, trzeci Puls Medycyny – 74 razy.

Z mediów sportowych najczęściej cytowano TVP Sport – ponad 1,4 tys. razy. Na drugie miejsce awansował Kanał Sportowy – 822 razy, a podium zamyka Przegląd Sportowy – 802.

RASP pierwsze w rankingu wydawnictw

Zestawienie pięciu najczęściej cytowanych mediów regionalnych otwiera Radio Kraków. Stację wzmiankowano w innych mediach 465 razy. Drugie miejsce należy do "Gazety Krakowskiej" – 231 cytatów, trzecie zajął "Głos Wielkopolski" – 211 razy.

Czytaj też: Prokuratura umorzyła śledztwo ws. zeszłorocznych zmian w mediach publicznych

Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w rankingu wydawnictw. Na media należące do grupy (Onet, "Fakt", Przegląd Sportowy, Business Insider, "Newsweek Polska", Plejada, "Forbes", Medonet, Noizz) powołano się łącznie blisko 9,6 tys. razy.

Drugie miejsce, z liczbą blisko 8,2 tys. cytowań, należy do Agory ("Gazeta Wyborcza", Radio Zet, TOK FM, Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek, Radio Plus). Trzecie miejsce za sprawą awansu zdobyła Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Money, Pudelek), która odnotowała niemal 7,4 tys. wzmianek.

Czytaj też: Fundacja Grand Press ogłasza nominacje w pierwszych kategoriach Grand Press

(MAC, 03.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.