Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 02, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zwolnienia w Radiu 357. Paweł Sołtys ustąpi ze stanowiska prezesa po czterech latach

Paweł Sołtys (trzeci od lewej) kieruje Radiem 357 od końca 2020 roku (fot. KOZ)

Radio 357 rozstało się z kilkoma pracownikami – dowiedział się "Presserwis". Ze stanowiska prezesa radia po czterech latach odejdzie Paweł Sołtys, który pokieruje pracami zespołu strategicznego.

Radio 357 potwierdziło nam, że doszło do redukcji zatrudnienia, ale przedstawiciele rozgłośni informują, że decyzje o zakończeniu współpracy dotyczą tylko kilku osób.

"Nie planujemy dalszych zmian"

– Największym kosztem Radia 357 są oczywiście koszty personalne, ale ograniczyliśmy ruchy tutaj do absolutnego minimum. Zmiany dotyczą przede wszystkim przesunięć, zmiany zakresu obowiązków, w kilku przypadkach – ograniczenia zatrudnienia – wyjaśnia Marcin Cichoński, członek zarządu Radia 357, zajmujący się tematami pracowniczymi. – Każda decyzja była efektem głębokiej analizy, namysłu, dyskusji. Nie planujemy dalszych zmian w naszym składzie osobowym – zaznacza.

Czytaj też: W "Newsweeku" radość po tym, jak Michał Szadkowski oficjalnie został naczelnym

Aneta Kowalska, odpowiedzialna w zarządzie Radia 357 za sprzedaż, marketing, komunikację i e-commerce, dodaje: – Wraz z moim dołączeniem do zarządu, rozpoczęliśmy wprowadzanie zmian ukierunkowanych na lepszą monetyzację działalności. Priorytetem stało się nie tylko wzmocnienie zespołu zajmującego się pozyskiwaniem partnerów biznesowych, ale również rozszerzenie kompetencji osób, które dotychczas działały w innych obszarach.

Inflacja i wzrost kosztów powodują, że Radio 357 – chcąc rozwijać się tak jak dotychczas – musi zwiększać przychody. Wpływy od patronów utrzymują się na stabilnym poziomie, dlatego stacji zależy na rozwoju współpracy z markami.

"Będziemy działać oszczędniej"

Agnieszka Szwajgier, członkini zarządu Radia 357, deklaruje: – Będziemy działać oszczędniej, wspólnie z szefami poszczególnych zespołów wypracujemy lepszą organizację pracy. Pozyskamy partnerów, by np. bardzo pracochłonne w przygotowaniu podcasty były dla ich autorów źródłem dodatkowej gratyfikacji. Niezmiennie naszym wyróżnikiem będą treści audio – w tym silna publicystyka i najlepsza paleta muzycznych audycji. Pracę poszczególnych redakcji wzmocnią mądrze dobierane partnerstwa.

Czytaj też: Szef KRRiT apeluje do ministry kultury o zakończenie likwidacji mediów publicznych

Radio 357 od kilku miesięcy przygotowuje pracę zespołu strategicznego, który ma zająć się wytyczeniem długofalowych kierunków rozwojów rozgłośni. Do współpracy zaproszono specjalistów od rozwoju biznesów cyfrowych, którzy mają wspomagać jego pracę pro bono. Pracami zespołu pokieruje Paweł Sołtys. "By było to możliwe – funkcję prezesa zarządu obejmie inna osoba. Szczegóły tych zmian ogłosimy na początku stycznia – w okolicach 4. urodzin Radia 357."

Paweł Sołtys prezesem spółki odpowiedzialnej za bieżące zarządzanie Radiem 357 został w listopadzie 2020 roku. Sołtys to dziennikarz ekonomiczny, pracował w radiowej Trójce, był też szefem projektów audiowizualnych w Bonnier Business Polska.

Finanse Radia 357

W pierwszym półroczu 2024 roku przychody Radia 357 wyniosły 6,8 mln zł i były o 10 proc. niższe niż spodziewało się kierownictwo radia. "Specjalnych powodów do zadowolenia tym razem nie mamy" – przyznał Paweł Sołtys podczas październikowego spotkania z patronami w foyer Teatru Komedia w Warszawie.

Czytaj też: Marcin Tulicki na czele newsroomu wPolsce24. Stacja postawi na bardziej radykalny przekaz

Od patronów pochodziło 5,28 mln zł, podczas gdy rozgłośnia liczyła na 5,7 mln zł. Współprace komercyjne w pierwszej połowie roku przyniosły 1,36 mln zł (zakładano 1,59 mln zł). Wyższa od spodziewanej była strata, która wyniosła nie 243 tys. zł, a 828 tys. zł.

Radio 357, założone przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki, rozpoczęło nadawanie na początku stycznia 2021 roku. W zespole stacji są m.in. Marek Niedźwiecki, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach.

Czytaj też: Polskie media zakładają profile na Bluesky. "Bluesky stało się medium protestu"

(KOZ, 02.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.