Midshare i Saatchi & Saatchi zwycięzcami Innovation 2024
O sukcesie w Marketing Master by SAR zdecydowały wyniki w KTR, Innovation i Effie (fot. materiały prasowe)
Mindshare jest Agencją Mediową Roku, a Saatchi & Saatchi - Agencją Komunikacyjną Roku w konkursie Innovation 2024. Po raz pierwszy przyznano nagrodę Marketing Master by SAR.
W Innovation 2024 przyznano 13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród.
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, która otrzymała najwięcej punktów - 33. Kolejne miejsce zajęły ex aequo Spark Foundry i OMD (po 12 pkt.) oraz Starcom (7).
Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi (40 pkt.). Drugie miejsce zajęły 180heartbeats + JUNG v. MATT i Publicis Worldwide Poland (po 30), na trzecim było Dentsu Creative (24).
Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl (po 18 pkt.), które wyprzedziły BNP Paribas (16) oraz OLX i Visa Europe Management Services Limited (po 14).
Nagrodę za Innovation of the year otrzymał projekt "Gry sterowane głosem to nowa logopedia" autorstwa Pogaduszki, a w kategorii Charity of the Year nagrodzono kampanię "Żałoba Narodowa", stworzoną przez agencje DDB Warszawa, OMD i K+Group dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie.
W kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, obie zdobyły po 20 pkt.
W tegorocznej edycji konkursu wręczono nagrody specjalne Game Changer, które doceniają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę. Firmą Roku została marka Speakleash, a Wydarzeniem Roku ogłoszono Rok Refleksji/Zderzenie z Rzeczywistością.
Podczas gali zorganizowanej w warszawskim Multikinie przedstawiono również zwycięzców pierwszej edycji rankingu Marketing Master by SAR. Brano w nim pod uwagę osiągnięcia marek w trzech konkursach organizowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: Effie, KTR oraz Innovation. Pierwsze miejsce w kategorii Culture&NGO zajęło Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, a w kategorii Commercial zwyciężyli: Netflix, BNP Paribas, McDonald's, OLX oraz Grupa Maspex.
(KAP, 28.11.2024)