Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

118 mln zł zysku netto Wirtualnej Polski Holding SA po trzech kwartałach

Przychody spółki, którą kieruje Jacek Świderski, wzrosły o 8,6 proc. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding SA po trzech kwartałach 2024 roku miała 1,168 mld zł przychodów ze sprzedaży i 118 mln zł zysku netto.

Skonsolidowane przychody Wirtualnej Polski w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku wzrosły o 8,6 proc., a zysku netto spadł o 3 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 336,3 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 proc.

Przychody segmentu reklama i subskrypcje wzrosły o 3,8 proc. - do 522,2 mln zł, z czego 502,8 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe (wzrost o 4,1 proc.). Skorygowana EBITDA tego segmentu spadła o 7,6 proc., do 173,4 mln zł.

Segment turystyka zapewnił WP 478,8 mln zł przychodów, czyli o 19,5 proc. więcej niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA to 139,6 mln zł (wzrost o 19 proc.).

Przychody segmentu finanse konsumenckie spadły o 5,1 proc., do 145,1 mln zł. Skorygowana EBITDA była wyższa o 8,7 proc. i wyniosła 21,8 mln zł.

W samym trzecim kwartale 2024 roku Wirtualna Polska Holding uzyskała 437,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 7,9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2023 roku) i wypracowała 79,9 mln zł zysku netto (wzrost o 11,4 proc.). Skorygowana EBITDA wzrosła o 2,5 proc., do 153,6 mln zł.

Segment reklama i subskrypcje odpowiadał za 175,2 mln zł przychodów WP w trzecim kwartale (wzrost o 6,4 proc.), z czego 167,4 mln zł to były wpływy gotówkowe (wzrost o 7,2 proc.). Jak podano w sprawozdaniu, przychody gotówkowe wzrosły "dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji".

Przychody segmentu turystyka wyniosły 208,4 mln zł i wzrosły o 12,2 proc. "w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje.pl". Z kolei segment finanse konsumenckie zanotował 48,3 mln zł przychodów (wzrost o 1,5 proc.).

(KOZ, 26.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.