Przychody Grupy Kino Polska wzrosły o 6,7 proc., a wpływy z reklam o 31,8 proc.
Grupa ze sprzedaży reklam uzyskała 97,3 mln zł (fot. materiały prasowe)
Grupa Kino Polska po trzech kwartałach 2024 roku miała 229,2 mln zł przychodów i wypracowała 51,6 mln zł zysku netto.
W porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2023 roku przychody grupy wzrosły o 6,7 proc. Grupa ze sprzedaży reklam uzyskała 97,3 mln zł, czyli o 31,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Stopklatki wyniosły 42,9 mln zł (wzrost o 43,1 proc.), a Zoom TV - 23,1 mln zł (wzrost o 29,4 proc.). Z kolei z emisji pochodziło 113,4 mln zł przychodów (wzrost o 0,2 proc.).
"W działalności opartej o sprzedaż reklam odnotowaliśmy istotny wzrost przychodów, napędzany zarówno lepszymi wynikami oglądalności, jak i wyższymi cenami sprzedaży reklam. Procentują tu zapisy umowy brokerskiej wynegocjowanej w ubiegłym roku, które obowiązują aż do końca 2025 roku oraz zmiany w ramówkach kanałów" - wyjaśnia w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO i COO w SPI International BV.
Koszty operacyjne grupy pochłonęły 163,5 mln zł, czyli o 3,5 proc. mniej, niż rok wcześniej. Jak podano w sprawozdaniu, spadek wynika z niższych kosztów contentu i usług emisji. Koszty świadczeń pracowniczych urosły o 12,1 proc., do 27,1 mln zł, co było związane ze wzrostem zatrudnienia.
Zysk netto Grupy Kino Polska wzrósł o 58,9 proc. - z 32,5 mln zł do 51,6 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 112,4 mln zł, co oznacza wzrost o 28,2 proc. Marża EBITDA wzrosła z 40,9 proc. do 49,1 proc.
Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+.
(KOZ, 22.11.2024)