Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

O 11,1 proc. wzrosły wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach

Wśród segmentów wideo największy udział w przychodach ma obecnie telewizja linearna - 71,7 proc. (fot. materiały prasowe)

Wydatki reklamowe w segmencie wideo, obejmującym telewizję i wideo online, wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku o 11,1 proc. rok do roku, a ich wartość wyniosła 4,81 mld zł – wynika z analizy Publicis Groupe.

Wśród segmentów wideo największy udział w przychodach ma obecnie telewizja linearna (71,7 proc.). Całościowe inwestycje reklamowe w to medium wzrosły w okresie od stycznia do września o 7,3 proc.

Czytaj też: Media społecznościowe napędzają sprzedaż. Raport Publicis Groupe CEE i GWI

Na rynek reklamy telewizyjnej wpłynęły m.in. letnie sportowe wydarzenia. Przyspieszył on w trzecim kwartale, osiągając dynamikę na poziomie 7,5 proc. W czerwcu i lipcu istotną rolę odegrały wpływy ze sponsoringu i lokowania.

W trzecim kwartale widzowie w wieku 16-59 lat przeznaczyli na oglądanie tradycyjnej telewizji 3 godziny 14 minut (o 11 minut więcej, niż przed rokiem). W lipcu widzowie spędzili przed TV o 12,5 minuty dłużej, w sierpniu o 6 minut dłużej, natomiast największy wzrost ATV miał miejsce we wrześniu (wzrost o 14 minut).

Dynamika wzrostu przychodów w segmencie wideo online po trzech kwartałach wyniosła ponad 22 proc. Przychody serwisów streamingowych (BVoD, AVoD, SVoD), wzrosły o 9 proc. Wzrost krótkich form wideo in stream (czyli segmenty wideo w social mediach i na serwisach internetowych) przekroczył 23 proc.

Czytaj też: Kantar Media: Lidl wydaje więcej na reklamę w mediach niż Biedronka

Wzrost inwestycji w wideo w social mediach wyniósł 25,7 proc. Z kolei wideo na serwisach internetowych niespodziewanie spowolniło w trzecim kwartale do zaledwie 6 proc., a po trzech kwartałach zanotowało dynamikę na poziomie 14,6 proc.

Publicis Groupe wprowadziła łączne podejście do monitoringu rynku wideo wraz z pierwszą edycją "Raportu o Rynku reklamy w 2024 roku". Wprowadzone pojęcie "wideo" obejmuje zarówno telewizję, jak i wideo online.

Czytaj też: Ranking PR CHECK 2024 w nowym magazynie „Press”. Pobierz dodatek

(KAP, 23.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.