W stacji wPolsce24 reklamuje się o wiele więcej firm niż w Republice
Według Nielsen Media Republika w październiku miała średnio 4,6 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (fot. Mateusz Marek/PAP)
W Republice w październiku emitowano spoty 69 reklamodawców. To o 13 więcej niż we wrześniu. W stacji zarządzanej przez Tomasza Sakiewicza reklamuje się jednak o wiele mniej firm niż w konkurencyjnym, ale o wiele tańszym pod względem reklamowym kanale wPolsce24 (Fratria) – wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".
W stacji wPolsce24 w październiku kampanie wykupiło 125 reklamodawców, o 16 więcej, niż we wrześniu. Dla porównania, w październiku np. w TVN 24 było 252 reklamodawców, a w naziemnym TVP Info – 169. Republika i wPolsce24 są dostępne też naziemnie na ósmym multipleksie. Kanał wPolsce24 ruszył 2 września br.
W Republice reklamują się m.in. Lidl, Honda i NBP
W październiku spośród dużych reklamodawców w Republice były obecne: dyskont Lidl, telezakupy Mango (Grupa Polsat Plus), firma z branży ochrony zdrowia Abbott Laboratories Poland, producent samochodów Honda, Narodowy Bank Polski, producent m.in. suplementów diety OLeofarm i producent produktów m.in. do gospodarstwa domowego i pielęgnacji ciała Reckitt.
Czytaj też: Aktywiści złożyli zawiadomienie na policji na reportera Republiki
Natomiast w stacji wPolsce24 reklamowały się m.in. firma farmaceutyczna Aflofarm, hipermarket Kaufland, Polkomtel (operator sieci Plus), firma farmaceutyczna Sanofi Aventis Polska, dyskont Aldi, sieć sklepów budowlanych Leroy Merlin i producent m.in. artykułów do higieny Procter & Gamble.
Według Nielsen Media Republika w październiku miała średnio 4,6 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 0,12 proc. w październiku rok wcześniej, a wPolsce24 – 0,8 proc. (rok do roku wzrost z 0,03 proc., do 1 września w miejscu wPolsce24 nadawał kanał Telewizja wPolsce.pl).
Część firm wycofała się z Republiki
Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media. W listopadzie najdroższe spoty według cennika Republiki kosztują 23,6 tys. zł (do 23,3 tys. zł w październiku), a w stacji wPolsce24 – 2,6 tys. zł (do 2,2 tys. zł w październiku). W przypadku mniejszych stacji ważniejsza od sprzedaży cennikowej jest sprzedaż pakietowa, czyli obejmująca wiele stacji i różne grupy odbiorców.
Czytaj też: "Prawica wybiera" nowym programem wPolsce24. Wśród prowadzących Kielczyk i Adamczyk
Przypomnijmy, że część firm, np. Ikea czy mBank, wycofała się z Republiki po wypowiedziach na antenie publicysty Marka Króla, że imigrantom należy "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie".
Reklamodawcy rezygnowali też z Republiki po tym, jak satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w Republice: "Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".
Czytaj też: Dźwięk zły. Dlaczego nie możemy zrozumieć, co mówią aktorzy w polskich filmach?
(MNIE, 17.11.2024)