Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn. Raport PBC
Dominującą formą rozpowszechniania czasopism branżowych jest wydanie drukowane (fot. Pexels.com)
Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn – to jedne z wniosków płynących z raportu Polskiego Badania Czytelnictwa (PBC) na temat tego segmentu.
Jak wynika z raportu opartego na badaniu zrealizowanym wśród 2051 respondentów z pięciu różnych sektorów, dominującą formą rozpowszechniania czasopism branżowych jest wydanie drukowane. Rozpowszechnianie w formie e-wydań dotyczy 24 proc. przypadków.
Czasopisma branżowe ważnym źródłem informacji
Aż 70 proc. czytelników prasy branżowej to mężczyźni. Jeśli chodzi o wiek, 37 proc. odbiorców to osoby powyżej 55. roku życia, 27 proc. to osoby w wieku 45-54 lat, 25 proc. to czytelnicy w wieku 35-44 lat. Tylko 9 proc. to odbiorcy w przedziale wiekowym 25-34, a 2 proc. w przedziale – 15-24.
Czytaj też: Ruch do końca grudnia zlikwiduje kioski w Warszawie. Dziś w Polsce zostało ich 128
W badaniu sprawdzono także trendy czytelnicze. Aż 91 proc. twierdzi, że są czytelnikami tytułów fachowych od co najmniej trzech lat. Przeczytanie wydania magazynu zajmuje badanym najczęściej od jednej do trzech godzin. Aż 81 proc. wraca do przeczytanych już numerów czasopism co najmniej dwa razy lub więcej. Według badania 58 proc. odbiorców czyta każde wydanie czasopisma, a 91 proc. – przynajmniej co drugie.
Z badania wynika również, że 70 proc. czytelników dzieli się czasopismem z innymi osobami. 62 proc. czytelników odwiedza stronę internetową czasopisma co najmniej raz w miesiącu.
74 proc. uważa, że czasopisma branżowe to ważne lub kluczowe źródło informacji. Ponad 80 proc. twierdzi, że dzięki magazynom branżowym mają aktualną wiedzę na temat branży i technologii. Aż 93 proc. uważa, że tego rodzaju czasopisma są wysokiej jakości.
Czytaj też: Nowy „Press” – Katarzyna Kasia, Solorz, odejścia szefów RMF, a także TVP PiS Bis
(MZD, 10.11.2024)